Ga naar inhoud

tijdschakelaar op koelkast?


Monique Kemper

Aanbevolen berichten

Een energiebedrijf heeft onze vereniging geadviseerd tijdschakelaars te laten plaatsen op onze barcoolers waar de frisdrank in staat om energie te besparen. Ik vraag mij af of dit inderdaad wel zo'n goed idee is. Gaat het dan niet juist meer energie kosten en is het wel verstandig om deze koelkasten steeds aan/uit te zetten. Graag jullie tips hierover ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Monique!

Interessant. Kunnen zij ook concrete cijfers aantonen om de gewenste besparing te ondersteunen? Ben wel benieuwd hoeveel ze denken te kunnen besparen.

Zelf weet ik niet zo goed of het echt een besparing gaat opleveren. Koelkasten werken vaak het meest efficient als ze continu aan staan. De koelkast heeft dan immers zijn goede temperatuur en hoeft enkel aan te slaan (dus even meer stroom te verbruiken) als de temperatuur in de koelkast te hoog wordt. Tijdschakelaars verbreken deze regelmatigheid en de temperatuur loopt dus steeds op als de koelkast uitgeschakeld wordt. Vervolgens moet de koelkast weer aanslaan en harder werken (= meer stroom verbruiken) om weer terug op de juiste temperatuur te komen.

Of het inderdaad een besparing oplevert weet ik dus niet. Het lijkt mij niet. Zo'n schakelaar is waarschijnlijk meer geschikt voor apparaten die 's nachts helemaal niet gebruikt worden en anders aan blijven staan / standby blijven staan. Mochten er mensen zijn met meer ervaring over het gebruiken van deze schakelaars, dan horen we natuurlijk graag reacties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...