Ga naar inhoud

candy koelvriescomb. probleem


Theo

Aanbevolen berichten

Mijn candy CFM2550E koelvries combinatie doet het alleen als ik hem op 7 zet (max) Dan bevriest alles en ook in de koelkast. Zet ik hem daarna lager dan loopt hij ongeveer nog 15 minuten, daarna doet hij het niet
meer tot ik hem weer op 7 zet. weet iemand wat dit euvel kan zijn, Deze kast is ong. 5 jaar oud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Theo,

Vervelend probleem. Dit kan worden veroorzaakt door een defecte thermostaat. Je kunt de thermostaat controleren door deze door te verbinden. Haal de thermostaat los (zit meestal achter de temperatuurknop of binnenverlichting) en verbind de twee draden met elkaar. Meestal zwart en bruin doorverbinden.

Als in dit geval de compressor direct aanslaat en continu blijft koelen, dan is dit een teken dat de thermostaat kapot is en vervangen moet worden. Biedt dit ook geen uitkomst, dan lijkt het erop dat er een lek of verstopping in het koelsysteem zit. In dat geval ben je verder van huis en is vervangen vaak de beste optie.

Om zekerheid te krijgen is het wellicht wel verstandig om dan een reparateur in te schakelen om even naar de kast te kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...