Ga naar inhoud

bauknecht koelkast


Theo

Aanbevolen berichten

Hallo
Ik heb een bauknecht koelkast krc3047/0 waar ik de thermostaat al heb vervangen, echter zonder resultaat
De koelkast koelt altijd en even hard. Of hij nou op 1 of 5 staat maakt geen verschil. de achterwand bevriest zelfs. De rubbers zijn nog in goede staat Alleen als je knop op nul draait gaat hij uit.
weet iemand wat hiermee aan de hand is
Mvg Theo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Theo,

Heb je de temperatuur in de koelkast al nagemeten met een thermometer?
Het bevriezen van de achterwand kan verschillende oorzaken hebben. De deurrubbers heb je al gecontroleerd door een zaklamp in de kast te leggen om te zien of er licht door naar buiten komt?

Het kan zijn dat de thermostaat niet meer afschakelt, waardoor de compressor continu het sein krijgt om te koelen. De temperatuur in de koelkast moet dan extreem laag worden.

Een andere mogelijke oorzaak is dat er te weinig koelvloeistof aanwezig is in het koelsysteem. De compressor zal niet meer afslaan omdat hij continu moet werken om de temperatuur laag te houden. Dit heeft als gevolg dat er meer ijs zal vormen op de achterwand.

Aangezien je de thermostaat al hebt vervangen, lijkt het erop dat het een probleem met 't koelsysteem is. Dan ben je verder van huis en is vervangen van de koelkast waarschijnlijk de beste optie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin
Ik heb inderdaad met een zaklamp erin naar de deurrubbers gekeken,maar je ziet helemaal geen lichtstraal. Ik heb er een temperatuurmeter ingelegd en deze geeft 0,5 graden aan en hij koelt maar door
Misschien is er nog een andere oplossing en anders moet ik hem toch maar vervangen, want dit kost alleen maar stroom. alvast bedankt voor je advies.
Mvg Theo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...