Ga naar inhoud

koelkast compressor slaat uit na 2 sec.


oeps

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

ik zit met een whirlpool ARG585/3 die niet meer koelt. De compressor heeft de kans niet om te werken omdat hij telkens na 2 sec terug stopt. Ik dacht dat het aan de thermostaat lag en heb een nieuwe gekocht maar het mocht niet baten, het probleem blijft hetzelfde. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is/ en of dit kan gerepareerd worden? service nr is 853458501019
groetjes van iemand met een warme koelkast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Hoor je ook een klik wanneer de compressor afslaat?

Het lijkt er namelijk op dat de compressor te veel werk moet leveren om te kunnen koelen. Hierdoor schakelt de compressor uit door een schakelaar die de klixon wordt genoemd. Dit is een soort beveiliging die er voor zorgt dat de compressor niet oververhit raakt. Een verstopte verdamper of defecte compressor is hier vaak de oorzaak van.

Het kan zijn dat de Whirlpool koelkast een verstopte leiding heeft. In dat geval kun je als eerst proberen de koelkast uit te schakelen en helemaal te laten ontdooien. Vervolgens goed schoonmaken en een nacht uit laten staan.

Mocht dit niet baten, dan is waarschijnlijk de compressor kapot. Dan ben je verder van huis, want dit zal een dure reparatie worden...
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dacht wel iets te horen maar gaat zo snel. Nu had ik in één van uw vorige topics gelezen dat een klein tikje op de compressor soms zou helpen? doen of niet doen? de koelkast staat al enkele dagen uit en er was nergens ijs ,het is zonder vriesvak. Zou het vervangen van de condensor helpen? dat stuk is ongeveer 50 euro, de compressor is wat duurder 230 euro. Frigo kostte toen 5 j geleden rond de 400 euro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...