Ga naar inhoud

Samsung no-frost: temp vriezer stijgt


henrid

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd of mensen met een no-frost koelkast dezelfde ervaring hebben als ik. Ik heb onlangs een nieuwe Samsung gekocht en was benieuwd naar het verbruik en temperatuur. Dagenlang heb ik uitgebreid gemeten, om tot de conclusie te komen dat no-frost 2x per dag een tijdelijke (nou ja anderhalf uur) stijging van tot wel 10 graden in de vriezer veroorzaakt. Eerst gaat dat ding 20 minuten veel energie verbruiken (160W ofzo), en als het daarna gaat aanslaan en blazen, gaat de temperatuur eerst in rap tempo omhoog, van bijvoorbeeld -16 naar -8, om daarna nog wel een uur nodig te hebben om weer op -18 te komen. Samsung weigert inhoudelijk te reageren, en leverancier Mediamarkt verschuilt zich achter de techniek, dat dit nou eenmaal zo werkt. Ik heb zitten googelen, en vind wel iets over verwarmingselementen en condenseren, maar ook dat daarna tijdens het koelen/vriezen de ventilator uitblijft om de warmte niet terug te blazen. Ik kom er niet uit met de verkoper, en vraag me af of iemand wel eens een temperatuursensor in de vriezer legt om het verloop bij no-frost te volgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...