johan Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2017 Wij hebben een tafelmodel vriezer van whirlpool. Vriest perfekt alleen zodra die op temperatuur is(-18 ongeveer) slaat ie af maar slaat niet meer aan. Heel zelden als je klap op de bovenkant geeft slaat ie wel weer aan! Wat zou het defect kunnen zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Slaat de vriezer ook niet meer aan nadat de temperatuur is gestegen tot een bepaald punt? Of slaat ie af, zodat alles weer begint te ontdooien? Het lijkt erop alsof de startrelais van de compressor defect is. Dit is redelijk makkelijk te vervangen door een monteur en zal qua kosten ook meevallen schat ik zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johan Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2017 nee klopt marvin, hij slaat af nadat ie zijn temperatuur heeft bereikt(-18 ofzo) en daarna slaat ie nooit meer aan. Dus alles ontdooit en komt uiteindelijk op kamertemperatuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Ik denk dat dit te maken heeft met een defect startrelais, waardoor de compressor niet meer inschakelt. Of de temperatuurvoeler / thermostaat is kapot en moet vervangen worden. Voor beide gevallen geldt dat dit reparaties zijn die een monteur redelijk snel kan uitvoeren, waardoor de kosten niet enorm zullen zijn. Ik raad je aan om een monteur langs te laten komen om even naar de vriezer te kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.