Ga naar inhoud

LG koelkast GB7138PVXZ slaat te veel aan


Wil van Ruiten

Aanbevolen berichten

Aanvankelijk verdween elke keer de Eco stand op het display en het signaal dat de deur te lang open stond. Bleek een kapot draadje te zijn. Is gelast. Na reparatie blijkt dat de koelkast teveel aanslaat. Paar keer per uur terwijl vriesgedeelte ( -15) nooit open gaat en ook het koelgedeelte ( ecostand + 6) gaat slechts een paar keer per dag open. In een frisse huiskamer. Compressiekoelkast A+++. Wat te doen. Aankoop 2011.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Marvin. Vervolgacties: rubbers lijken oké, condensator stofvrij, luchtopeningen vriesgedeelte vrij gemaakt en er zitten alleen nog koelelementen in.Gaat niet open. Koelkast staat rondom vrij en kan warmte kwijt. Koelkast staat waterpas en inhoud koelkast netjes geordend. Na opening draait de koelkast 45 minuten en is de koeltemperatuur + 9 (ingesteld +6 en - 10 ( ingesteld -15). Voorlopige conclusie: lineaire compressor trekt het niet. Ik heb hier 10 jaar garantie op. Heel graag jouw reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus voor mijn late reactie. Ben een aantal dagen ziek geweest.

Gezien de dingen die jij al gecontroleerd hebt kan ik geen andere oorzaak (+ oplossing) bedenken. Denk dat je het best contact op kunt nemen met LG en je bevindingen voorleggen. Er zit idd 10 jaar garantie op de lineaire compressor, dus LG zou dit voor je moeten oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Dag Marvin,
Dankjewel. Ik heb inmiddels de no-frost uitgeprobeerd door de koelkast 1 week uit te zetten zodat alle ijs restjes ontdooien in de luchtkanalen. Helaas geen succes. Inmiddels wel weer contact met LG die zeker weten dat het niet in de lineaire compressor zit of de sensor. Volgens hen zit er iets verstopt in het vriesgedeelte. Weet jij hoe ik dit moet aanpakken? Achterin onderaan de koelkast zit wel een bakje voor wateropvang?Met een ragertje de opening zoeken? Ik hoor graag van je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...