Ga naar inhoud

LG Amerikaanse koelkast


Jack

Aanbevolen berichten

Goedendag, graag jullie advies. Ik heb een Amerikaanse koelkast van LG type GS9366NECZ. Nu bleek ongeveer twee weken geleden dat de vriezer tijdelijk uitgestaan had, producten waren half ontdooid en er was ijsvorming in de vriezer. De koelkast leek het gewoon te doen. 10 minuten stekker eruit gehad en probleem leek daarna opgelost. Vanmorgen echter hetzelfde probleem en nu leken de producten in de koelkast ook minder koel te zijn. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. Koelkast is nog geen 2,5 jaar oud.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan worden veroorzaakt door een defecte temperatuurvoeler of thermostaat. Maar het kan ook zijn dat er wat ijsvorming is ontstaan rondom de temperatuurvoeler, waardoor deze geen goed signaal meer kan doorgeven. Het eerste wat je zelf kunt proberen is de koelkast even helemaal uitschakelen en laten ontdooien. Goed reinigen en een hele nacht uit laten staan. Vervolgens de volgende ochtend weer inschakelen en even de tijd geven om op de juiste temperatuur te komen. Op deze manier zullen eventuele ijsophopingen verdwijnen, waardoor de werking niet meer verstoord wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Beste Martin,
Sorry voor de late reactie. Allereerst nog bedankt voor je reactie! Ik heb je advies opgevolgd maar helaas mocht het niet baten. Ik heb een reparateur laten komen. Hij vertelde dat bij deze machines de thermostaat vaak niet op de juiste plek zit (ik meen dat hij zei te laag) waardoor het apparaat zichzelf te laat of dus niet meer ontdooid. Bij ons was tevens het verwarmingselement defect. Dit is vervangen en de thermostaat is verplaatst. De koelkast incl. vriesgedeelte werkt nu weer naar volle tevredenheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 4 maanden later...
  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt door een bevroren leiding / water toevoer in de koelkast.

Zet de koelkast een dagje uit en laat hem helemaal ontdooien. Indien er sprake was van een bevroren watertoevoer, dan zal dit ontdooien op deze manier. Volgende dag weer inschakelen en de kast even de tijd gunnen om weer op de juiste temperatuur te komen. (goede reden ook om de LG koelkast even helemaal schoon te maken)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Goede middag, nu heb ik gister een Amerikaanse koelkast gekocht , merk : LG GSX 971 NEAZ, met een "door-in-door deurtje. Er staat bij : 2x kloppen, dan wordt het glas transparant ? Dit werkt dus niet ! En hoe krijg ik dit extra deurtje open ...... er zit een verborgen knop in het handvat ..... nou, die is erg goed verborgen , want ik kan dit niet vinden ! Iemand een oplossing voor mijn problemen !! Bedankt. Elzeline.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...