Ga naar inhoud

Samsung RL34EGPS1/XEG koelt niet meer


Wouter

Aanbevolen berichten

Mijn Samsung koelkast van bijna 10 jaar oud is defect. Hij begon ineens harder te zoemen en viel daarna stil en koelt niet meer. Ik heb het volgende al gecontroleerd:
- thermostaat werkt nog.
- de ventilator werkt nog.
- ik hoor wanneer ik hem terug aanlsuit regelmatig een "klik".

Na wat lezen op het internet denk ik dat de compressor stuk is en hij is dus vervangen zal moeten worden of zijn er volgens jullie nog items die ik eenvoudig kan checken voordat ik deze beslissing neem.

Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wouter,

Ik denk dat je idee dat de compressor stuk is goed is. De klik die je hoort is de klixon, een soort thermische beveiliging die er voor zorgt dat de compressor niet oververhit raakt. Deze schakelt in omdat de compressor blijkbaar te hard moet werken. Compressor zal vervangen moeten worden en dit is geen goedkope reparatie.

Aangezien de koelkast 10 jaar oud is, is het misschien prijstechnisch gezien voordeliger om te kijken naar een nieuwe...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...