Ga naar inhoud

Wat is defect aan mijn koelkast?


Maarah

Aanbevolen berichten

Beste lezers.
We hebben een koelkast, (SamsungRL34EGSW, koelkast/diepvries, No Frost). Hij koelt en vriest niet meer. Ventilator draait nog wel. Compressor wordt heet, maar dat is misschien normaal?), ik hoor wel "tikjes".
De display (digitaal) geeft aan dat de koelkast warm is van binnen-dus zijn de voelers niet defect denk ik? Hoe weet ik wat er stuk is? Zit er een startrelais oid in dat defect kan zijn? De thermostaat? De compressor?
Heb de koelkast intussen zo ongeveer demonteert maar zie nergens iets dat op een thermostaat lijkt? De draden van de voelers verdwijnend allemaal ergens achter niet-demontabel plastic.
Heeft iemand een idee? Alvast veel dank! Maarah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de compressor warm wordt is normaal. Slaat de compressor zelf wel aan en daarna weer af met een klikkend geluid? Dat geluid dat je hoort is dan afkomstig van de klixon. Een beveiliging die er voor zorgt dat de compressor niet oververhit raakt.

Er zijn diverse mogelijke oorzaken, zoals een verstopping in het koelsysteem waardoor de compressor te heet wordt. Een andere optie is dat de thermostaat defect is. Waardoor de compressor geen goed signaal doorkrijgt om te koelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...