Ga naar inhoud

Siemens side by side vriesprobleem


Bianca

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben zojuist verhuisd, mijn side by side koelkast (type KA58NA75, multi airflow en no frost systeem) heeft ongeveer een half jaar opgeslagen gestaan in een shurgard box en ik heb hem in mijn schuur geplaatst na het verhuizen en de dag erna aangesloten op elektra. Gezien de grootte van de koelkast staat deze dus niet in de keuken (kan de trap niet op) en dus niet op waternet aangesloten.

Nu merk ik dat de dingen die ik in mijn vriezer leg niet allemaal bevriezen. Er liggen 2 ha;fjes brood in welke nog zacht zijn, een zakje waterijsjes die nu inmiddels wel bevroren zijn maar wat wel een poosje heeft geduurd en wat andere dingen die ik niet kan controleren zonder open te maken. Het vriesgedeelte staat ingesteld op -18 en de koelkast op 4. De koelkast is goed koud en schijnbaar vriest hij wel (gezien de waterijsjes), maar ik vind het heel vreemd dat mijn brood niet bevriest, dus ik ben bang dat er wel iets mis is met mijn vriesgedeelte.

Is er iemand die dit probleem kent en weet wat ik eraan kan doen? Er kan dus niets bevroren zijn qua ventilator (wat ik hier en daar gelezen heb) en verder heb ik geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!
Groetjes Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Hoi Bianca,

Ik heb jouw vraag voorgelegd aan het serviceteam van Siemens. Dit was hun reactie:

Vriendelijk dank voor uw bericht.

Uit uw e-mail begrijpen wij dat u de side by side KA58NA75 niet heeft aangesloten op de wateraansluiting en in de schuur heeft staan.

De side by side KA58NA75 kan werken zonder wateraansluiting. Wij vermoeden dat er tijdens het vervoer, opslag of in de schuur een defect is ontstaan. Het vriesgedeelte kan bijvoorbeeld stuk gaan als deze in een ruimte staat onder de 10 °C.

Helaas kunnen wij vanuit deze positie niet beoordelen wat het euvel is aan het vriesgedeelte. Wij adviseren u om hiervoor contact op te nemen met de Siemens servicedienst.

Onderstaand hebben wij voor u de directe link en telefoonnummer toegevoegd.
http://www.siemens-home.nl/service-en-garantie.html

tel: 088 424 4020

Met vriendelijke groet,

Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...