Ga naar inhoud

Siemens FD8702 slaat aan en uit


Dave

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een siemens FD8702 koelvries combi. Hij is 10 jaar oud maar tot nu toe nooit problemen. Vanochtend ineens 'warme' etenswaren. Lampje brande gewoon en het vriezer gedeelte leek het gewoon te doen. Maar de brom was weg. Tijdens het overgooien van wat spullen naar een andere koelkast sprong hij spontaan ineens weer aan en begon hij weer te koelen. Het leek weer goed naar na een paar uurtjes weer uit. Dit herhaalde zich een paar keer. Wat kan het zijn? Ik heb hem nu helemaal uit staan om te ontdooien. Misschien morgen meer geluk. Maar ik hoor graag alvast wat tips waar ik naar kan kijken mocht het morgen nog niet goed zijn. Het E nummer is: KI38LA40/02. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Vaak wijst het op een defecte thermostaat. Maar het kan ook zijn dat er door ijsvorming rondom de temperatuurvoeler een verkeerd / geen signaal wordt doorgegeven aan de compressor om te koelen.

Het eerste wat je zelf kunt doen is de koelkast helemaal laten ontdooien en schoonmaken. Ook afvoergaatje controleren en van vuil ontdoen. Nachtje uit laten staan en de volgende dag weer inschakelen. Zo raak je eventuele ijsophopingen in het systeem kwijt.

Mocht dit geen effect hebben kunnen we verder kijken, naar bijvoorbeeld de thermostaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...