Ga naar inhoud

Hoog geluid uit koelkast (comp. filter?)


Anna

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje/vraag en ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Wij hebben sinds 2,5 jaar een Bosch KGE39EW43. Begin maart kwam er ineens een hoog tsjilpend geluid uit de koelkast vandaan. Dit is alleen te horen gedurende de tijd dat de koelkast is aangeslagen.

Het klinkt dus een beetje als een soort gebliep. Ik heb geluisterd waar dit vandaan kwam en ik kwam tot de conclusie dat het uit het onderdeel moest komen dat ik op de foto heb gezet (zie pijl). Volgens mij heet het iets van een compressor filter? Ik kon er eigenlijk vrij weinig over vinden. Dit onderdeel stond eerst verticaal zoals op de foto is te. Wat ik dus heb gedaan is; ik heb dit onderdeel horizontaal omgebogen, waardoor dit hoge getjilp voor een aantal weken helemaal weg was. Echter is het nu ineens weer bijna net zo erg te horen als voorheen. Er zal vast wel een of andere logica achter zitten waarom het ineens stil was toen ik het heb omgebogen en ik was benieuwd of iemand dit mij kan vertellen! Wil er graag vanaf (: Alvast bedankt!
Afbeelding
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...