Ga naar inhoud

Waterlekkage LG GC-L207TLQA


Nadia

Aanbevolen berichten

Onze Amerikaanse koelkast van LG lekt momenteel steeds water.
Het is type GC-L207TLQA.
Ik lees/ hoor vaak dat het aan de afvoer kan liggen, dat die verstopt is.
Wij kunnen alleen nergens een afvoer/ gaatje vinden.
Iemand tips waar we dit kunnen vinden?
Bedankt alvast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zit het afvoergaatje voor condenswater achter in het koelgedeelte, vaak net boven of vlak achter de groenteladen. Deze zou je dan inderdaad even door kunnen prikken met een satéprikker met een keukenpapiertje erop. Als de afvoer verstopt zit kan dit lekkages veroorzaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekeken of ik meer kon vinden over dit model, maar helaas kan ik ook niet ontdekken waar het afvoergaatje zou moeten zitten. Wel lees ik in de handleiding dat het kan voorkomen dat deze koelkast wat condens lekt bij warme temperaturen (zoals nu het geval is). Dit wordt niet veroorzaakt door een verstopping of lekkage, maar door de luchtvochtigheid. Er ontstaat dan condens op de buitenzijde van de koelkast, wat een plasje water kan veroorzaken op de grond.

Meer info vind je via onderstaande link. Eventueel kun je nog contact opnemen met de klantenservice van LG.

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-GC-L207TLQA.CGSQBNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook al overal zitten zoeken op internet.
Ik zag inderdaad ook dat met warmte te maken kan hebben,
Alleen we hebben de koelkast nu 12 jaar en dit nooit gehad.
Je ziet onder in het vriesgedeelte nu af en toe ijs/water, en dit lekt volgens mij dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...