Ga naar inhoud

Mijn kleine Liebherr koelkast koelt niet


Marlies

Aanbevolen berichten

Hoi,
ik ben een student en heb een kleine Liebherr koelkast op mijn kamer staan waar ik heel blij mee ben.
Nu koelt deze koelkast sinds gisteren niet meer goed. Soms maakt hij een geluid dat hij begint met koelen alleen stopt dit na een paar seconden.
Ook wil hij soms wel beginnen met koelen op een hogere temperatuur, als ik deze temperatuur lager wil zetten dan stopt hij ook helemaal met koelen.
Ik heb rondgevraagd en kreeg als antwoord dat de compressor kapot zou kunnen zijn en dat de reparatie waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe koelkast.
Weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik hoop er nog even mee te kunnen doen namelijk!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is inderdaad groot dat de compressor defect is. In dat geval is het voordeliger om een nieuwe koelkast aan te schaffen.

Het kan echter ook nog te maken hebben met ijsvorming rondom de temperatuursensor of compressor. Het koelmiddel kan dan niet meer goed rondgepompt worden. Je kunt zelf even proberen dit op te lossen door de koelkast helemaal uit te schakelen, nachtje uit laten staan en goed schoonmaken. Daarna weer inschakelen om te kijken of de koelkast nu wel werkt. Mocht dat geen uitkomst bieden, dan ben ik bang dat je toch moet kijken naar een nieuwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...