Rob Geplaatst: 16 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2019 Dag, Mijn nieuwe Liebherr TP1414-21 koelkast heeft een draaiknop met 7 standen. Bij ongeveer stand 5½ koelt hij circa 7 graden. Zelf zet ik de draaiknop altijd op ongeveer 6¼ waardoor hij plusminus 2 graden koelt. Mijn vraag is eigenlijk: 'Wat hebben de standen van 0 t/m 5½ voor een nut? Geen weldenkend mens gaat de koelkast toch hoger zetten als 7 graden?' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 19 augustus 2019 Delen Geplaatst: 19 augustus 2019 Heb je de temperatuur gemeten met een koelkast-thermometer, in een glas water? Dat is namelijk de meest accurate methode. Je zou namelijk verwachten dat je inderdaad eerder al de juiste temperatuur krijgt en niet pas bij stand 6. Overigens is de ideale temperatuur voor de koelkast 3 - 4 graden celsius. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Geplaatst: 19 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2019 Dag Marvin, Dank voor uw reactie, Ja, ik heb de temperatuur gemeten met een thermometer in een glas water. Het is een digitale thermometer van het merk Gefu, maar er liggen ook 2 losse thermometers, en de temperatuur komt overeen, maar iets lager. Voor mijn gevoel is overigens 2 tot 3 graden ideaal, wat hij nu dus meet. Heb een monteur van Liebherr aan de telefoon gehad en die beweerde dat als de koelkast goed koelde er geen probleem was. Ik heb 2 jaar garantie dus wil ik zeker weten of dit normaal is. Moet ik de monteur laten komen of niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.