Ga naar inhoud

Ignis koelkast defect


andor kwee

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Mijn Ignis koelvries combi werkt niet meer. Als je hem inschakelt dan hoor je hem op gang komen en hoor je na 10 seconden een zachte klik. Dan valt hij uit denk ik= Het lampje werkt wel maar geen koeling in de vriezer koelkast. Ik las al dat dit merk niet goed is maar hij is nog maar 5 jaar oud, wel altijd veel ijsvorming. Weet iemand wat het defect kan zijn? Ik wil afwegen of ik een nieuwe moet aanschaffen of een reparateur langs moet laten komen. Hartelijk dank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neig naar een defecte startrelais, waardoor de compressor niet goed kan starten. Je kunt deze laten vervangen, dit is niet een heel duur geintje. Het probleem kan hem echter ook in de compressor zelf zitten. Als dat het geval is, dan raad ik je wel aan om een nieuwe koelkast te kopen omdat de reparatiekosten (bijna) net zoveel zullen zijn.

Wat je zelf nog kunt is de koelkast helemaal laten ontdooien, goed schoonmaken en een nacht uit laten staan. Het kan zijn dat er veel ijsvorming rondom de compressor is ontstaan. Door de koelkast goed te laten ontdooien kan dit verholpen worden (als dit de oorzaak is).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...