Ga naar inhoud

LG (usa) Na dooien slaan stoppen door


Oscar

Aanbevolen berichten

Ik heb een LG koel/vriescomi (zgn. Amerikaanse koelkast). Uit het vriesdeel kwam water. Bleek dat het afvoergaatje (achter het rooster) dichtgevroren was, dus water kon niet meer weg en kwam er aan de voorkant uit. Eerst natuurlijk aangevroren, maar uiteindelijk dooide het en sijpelde langs de deur weg. Ik heb dit al eens eerder gehad, en na goed ontdooien was dit opgelost. Deze keer deed ik ook nog de volgende dag een emmer heet water erin (heb ik de vorige keer niet gedaan) zodat ik zeker was, dat ook al het ijs achter het binnenwerk ontdooid was. Maar nadat alles droog was en ik de stekker weer in het stopcontact deed, sprong na een paar seconden de hoofdschakelaar uit. Heeft iemand hier een antwoord op hoe dat komt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de compressor kortsluiting veroorzaakt. Het vervangen van de compressor is een dure reparatie en vaak niet de moeite waard. Kan ook te maken hebben met een doorgebrande printplaat. Laten vervangen van de printplaat is iets goedkoper en zou dus een goede optie zijn. Ik raad je wel aan om een monteur naar de koelkast te laten kijken, zodat je zeker weet wat de oorzaak is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Marvin. Ik heb inmiddels tel. contact gehad met een gepensioneerd monteur en hij raadde mij aan om een paar dagen te wachten en er een ventilator op te zetten, want het kon zijn dat door de stoom van het hete water vocht ergens op een onderdeel van het koelmechanisme is terechtgekomen, waar geen water op hoort terecht te komen. Hij kwam tot die conclusie omdat de koelkast het wel een paar seconden doet en dan 'de stoppen laat doorslaan'. We zullen zien. Ik weet niet of jij er ooit van gehoord hebt dat dit kan? (second opinion )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad kunnen, al komt het niet vaak voor. Condensatie kan er wel voor gezorgd hebben dat er wat vocht in het systeem is gekomen... wat dus nu voor kortsluiting heeft gezorgd. In ieder geval kan het geen kwaad om te proberen. Even geheel uit laten staan en daarna weer inschakelen. Sowieso goedkoper dan direct de printplaat vervangen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...