Ga naar inhoud

Bosch ijsklonten probleem


Bassie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij mijn bosch kgu6695 komen geen ijsklontjes uit de machine zodra ik op de knop druk. Als ik de lade met ijsklonten er uit haal, en dan op de knop druk gaat het motortje wel draaien. Als ik de la terug plaats en op de knop druk hoor ik de motor werken, maar de schroef in de la die de ijsklonten naar buiten moet duwen gaat niet draaien. Met de hand kan ik de schroef wel gewoon rond draaien.
Is het motortje te zwak? Of zou er iets anders aan de hand zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je het beschrijft denk ik dat het motortje van de schroef inderdaad te zwak is. Aangezien deze wel met de hand kan worden rondgedraaid en ook draait als de lade er uit is gehaald.

Ik weet helaas niet hoe je dit eenvoudig zelf kunt verhelpen. Wellicht toch handig om je probleem even voor te leggen aan een monteur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Ik ben nogmaals op onderzoek uit gegaan. En denk dat ik het probleem heb gevonden.
Het beugeltje die de schroef ronddraait, als die iets tegendruk krijgt dan draait die los van het schroefdraad. Zeg maar er af. Nou hrb ik geprobeerd om er nog een extra moer bij op te draaien, maar daar is het schroefdraad net te kort voor, of het is dol. Want het beugeltje kan ik ook eindeloos ronddraaien en komt er niet van af. Van het weekend als ik tijd heb ga ik maar even verder proberen om een oplossing te vinden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...