Ga naar inhoud

SMEG FAB32V7 koelt niet, loopt wel


Regina

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb onlangs een tweedehands smeg fab32V7 gekocht en liggend vervoerd (heel stom, weet ik nu). Ik heb de koelkast ruim 4 dagen stil laten staan en toen aangezet. De vriezer en koelkast hebben allebei een eigen compressor. De vriezer werkt goed, maar de koelkast lijkt niet koud te worden (niet kouder dan 14 graden althans). De koelkast slaat wel keurig aan en blijft lopen, de compressor wordt warm en de toevoer en uitvoer pijpjes zijn ook keurig warm en koud, maar na 48uur lijkt het zonder resultaat. Ik heb de koelkast helemaal schoongemaakt -voorzichtig en netjes volgens handleiding uiteraard-, maar lijkt geen verschil te maken. Ik heb al veel gelezen over olie in het koelsysteem en dat dat onherstelbaar zou zijn en verschillende monteurs geven verschillende boodschappen. De een zegt direct dat ze niet komen omdat ie afgeschreven zou zijn, de ander zegt dat het best verholpen kan worden (maar met wat voor een prijskaartje dan..?).
Er is me wel wat opgevallen; ik hoor het gas/vloeistof door de koelkast lopen en als ik van binnen uit zachtjes in de linker bovenhoek druk hoor ik een toename van ?gesis? zou dit kunnen duiden op een lek of verstopping van het systeem?
Ik heb eventueel een filmpje waarop het gesis te horen is. Mocht iemand advies hebben waardoor ik mijn koelkast niet gelijk naar de schroot hoef te brengen hoor ik het heel graag!
Superbedankt alvast!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een probleem is met het koelmiddel. Waarschijnlijk een lek of verstopping in het systeem. Hierdoor krijgt de vriesruimte nog wel genoeg koelmiddel om te vriezen, maar is er te weinig om de koelruimte ook op de juiste temperatuur te krijgen.

Als het een lek betreft dan kan dit in sommige gevallen wel gemaakt worden. Dit is echter een zeer dure reparatie en wordt niet aangeraden. Of het in dit geval nog mogelijk is, durf ik op afstand niet te zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...