johnv Geplaatst: 12 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2021 Hallo Iemand al eerder problemen gehad met aardlek bij deze amerikaanse dubbeldeurs koelkast? Ik meet 120 volt tussen aarde en chassis (hij zit tijdelijk in een ongeaard stopcontact...) Ik heb de achterwand binnen in de koelkast er af gehad en de 3 stekkers onder en 2 boven losgemaakt maar dat gaf geen verschil in het lekken naar aarde. Het probleem zit dus in de vriezer of het compressor compartiment. Misschien is het een veelvoorkomend probleem? bedankt John Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 14 januari 2021 Delen Geplaatst: 14 januari 2021 Hi John, Inmiddels al wijzer geworden? Weet zelf niet direct welk onderdeel er dan voor storing zorgt. Wellicht handig om een monteur naar de koelkast te laten kijken. https://slimster.nl/koelkasten/koelkast-reparatie/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johnv Geplaatst: 14 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2021 Hoi Marvin, In zoverre wijzer dat ik getest heb met de compressor stekkers los (las ergens dat de opstart condensator doorgeslagen zou kunnen zijn) maar dat hielp niet. Ook de blower losgehad. Was het ook niet. verder alle aarde draadjes aan het chassis (3) losgemaakt. hielp ook niet. Dus aangezien het niet in het koelgedeelte zit blijft over het vriesgedeelte control panel, zekeringkast en pcb. Om het vriesgedeelte open te maken wil ik eerst een beetje goede vorst buiten hebben zodat de inhoud niet te erg ontdooit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 14 januari 2021 Delen Geplaatst: 14 januari 2021 Ik verdenk dan als eerst de No Frost functie van het vriesgedeelte. Door een defecte ontdooispiraal kan de aardlek eruit slaan. Inderdaad handig om even te wachten tot het kouder is buiten. Volgens mij zakt de temperatuur zaterdag tot rond het vriespunt. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.