Ga naar inhoud

Koelkast slaat bijna niet af


Harrold

Aanbevolen berichten

Hallo.
Ik heb een French door beko GN1416231jx aangeschaft.
Nu staat hij bijna 2 dagen aan en ik verneem dat de compressor lang draait.
B.V. De compressor is 9 minuten uit en dan draait hij weer 45 minuten soms langer een andere keer is hij 16 minuten uit en draait voor anderhalf uur.
Is dit normaal?
Mij valt ook op dat de ventilator van het combi vak altijd draait.
En de compressor is nogal wat luid. Net als een koelkast van 20 jaar geleden zeg maar.
Heeft iemand ervaringen hiermee. Dan hoor ik dat graag.

Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe functioneert de koelkast verder? Haalt hij de juiste temperatuur in koel- en vriesgedeelte?

Het kan tegenwoordig normaal zijn dat een koelkast vaker aanslaat, het kan ook de No Frost functie zijn die aan het werk is.

Er zijn wel een paar punten die je kunt checken. Allereerst hoe staat de koelkast geplaatst? Heeft hij voldoende ventilatieruimte aan de zijkanten en achterkant? Als de koelkast zijn warmte niet goed kwijt kan, dan kan dit ervoor zorgen dat hij vaker aanslaat.

Je kunt ook de daadwerkelijke temperatuur in koelgedeelte en vriesgedeelte controleren met een speciale thermometer. Dan weet je zeker of de koelkast de door jou ingestelde temperatuur haalt of dat hij echt moeite heeft met koelen en vriezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marvin. Dank voor je antwoord.
Ik hem nu nagemeten met een losse thermostaat. En ik zie dat bij een ingestelde temperatuur van 4 grd. De koelkast veel moeite heeft om deze temperatuur te halen. Als hij deze heeft en de compressor slaat af dan zie ik gewoon de temperatuur weer oplopen 2 tot 2.5 grd in een minuut of 5 waarna de koelkast weer aanslaat. Zonder dat de deur is open geweest.
Het vries gedeelte vertoont hetzelfde beeld.aansluitend duurd het weer 45 tot 90 minuten tot dat de compressor weer afslaat.
Ik weet niet of dit zo hoord maar lijkt me wel sterk dat dit klopt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me inderdaad niet helemaal goed. De koelkast zou er niet zoveel moeite mee moeten hebben om de temperatuur constant te houden. Het lijkt erop alsof de koelkast niet voldoende capaciteit heeft om goed te koelen. Of dit door de compressor komt, een probleem in het koelsysteem of iets anders durf ik zo niet te zeggen.

Is het een nieuwe BEKO koelkast? Dan raad ik je zeker aan om even contact op te nemen met de winkel waar je hem hebt gekocht of met de klantenservice van BEKO zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...