Ga naar inhoud

wijnklimaatkasten slaan constant aan


Stef Verhoeven

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn nieuwe woning 2 Liebherr UWTgb 1682-21 ingebouwd in een nis van 120cm met werkblad erop. In de plint heb ik de originele roosters zitten voor ventilatie.

Het valt mij op dat de klimaatkasten (ik kan niet herleiden of beide het euvel hebben) erg vaak aanslaan, ze maken dan ook flink geluid. Ik weet dat ze soms aan horen te slaan, in mijn oude huis zelfde model, nooit echt geluid gehoord. Nu echt storend.

In de filter zit ook veel stof, deze maak ik nu om de dag schoon (in oude huis nooit last van gehad). Het lijkt alsof deze constant aan en afzuigen om op temperatuur te blijven. Het geluid is hard, storend en ze lijken het moeilijk te hebben. Ze slaan gerust 8x per uur aan (al dan niet vaker). Bij Liebherr service doen ze niet veel voor me. Het zijn koelkasten die maken herrie wordt gezegd. Echter nooit last gehad met eerder gekocht model (zelfde type) in vorige woning. En je verwacht het niet bij een model klimaatskast van ?2600,- p/s.

Iemand tips & tricks? Ben inmiddels radeloos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een vervelend probleem. En de houding van Liebherr maakt het helaas niet veel beter.

Zijn het 2 nieuwe wijnkoelkasten? Dan heb je sowieso garantie en zou de verkoper naar het euvel moeten komen kijken.

Er zijn ook een aantal dingen die je zelf kunt checken. Allereerst; heb je de wijnklimaatkasten op dezelfde wijze ingebouwd als in de oude woning? Dus voldoende ventilatieruimte zodat ze hun warmte goed kwijt kunnen?

Ook altijd goed om even de deurrubbers en sluiting van de deuren te controleren. Als deze niet goed zijn, komt er warme lucht in de wijnkoelkast terecht. Hierdoor moet de koelkast harder werken om de juiste temperatuur te halen, met als gevolg dat deze vaker aanslaat.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...