Ga naar inhoud

Diepvries koelt niet meer goed


Yasin

Aanbevolen berichten

Heb onlangs een splinternieuwe diepvries gehaald voor mijn zaak, alleen koelt mijn diepvries niet meer lager dan -10 graden celcius dit was voorheen -22 graden celcius. Aan wat zou dit kunnen liggen, onlangs lekte er wel vloeistof uit de diepvries vanuit de onderkant. Ik las ook iets over dat een diepvries een borrelend geluid maakt nadat je de deur hebt geopend omdat de diepvries dan alle warme lucht eruit gaat gooien, voorheen borrelde de diepvries ook maar dat doet de diepvries niet meer. Dus ik zat te denken dat de vloeistof die lekte het koelmiddel was. Zou iemand mij hier meer over kunnen informeren, bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yasin,

Dit klinkt inderdaad alsof er koelmiddel uit de vriezer is gelekt. De vloeistof die je zag aan de onderkant van de vriezer kan ook condenswater zijn geweest... maar de problemen die je nu beschrijft komen wel overeen met een tekort aan koelmiddel.

Voor de zekerheid kun je de vriezer even een hele dag uit laten staan om compleet te ontdooien. Vervolgens een goede schoonmaakbeurt geven en de volgende ochtend weer inschakelen. Dan even controleren in de loop van de dag of de goede temperatuur wordt bereikt. Indien dit niet helpt lijkt het toch verdacht veel op tekort aan koelmiddel. Vaak is dit niet te herstellen, maar je zou dit kunnen voorleggen aan een monteur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...