Ga naar inhoud

Vriezer koelt maar vriest niet meer


Danny

Aanbevolen berichten

Ik heb een Daewoo combinatie,koelkast en vriezer,
sinds kort vriest de vriezer niet meer,de produkten zijn gekoeld zoals de koelkast,de temperatuur staat zoals altijd op -19°,hij staat in de keuken die normale temperatuur heeft,ik kan het type niet zien want krijg hem niet alleen van de muur,hopelijk weet iemand de juiste oorzaak,dank bij voorbaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait de compressor nog? Of slaat deze helemaal niet meer aan?

Je zou zelf even de thermostaat kunnen checken. Als deze niet goed meer werkt dan krijgt het apparaat niet vaak genoeg het signaal om te koelen, waardoor de temperatuur in het vriesgedeelte te hoog blijft. Je doet dit door de thermostaat los te halen en door te verbinden (vaak de bruine en zwarte draad). Als hierna de compressor aanslaat en continu blijft draaien is dit een teken dat de thermostaat vervangen moet worden. Deze zijn vaak relatief goedkoop online wel te bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hallo , ik heb een no frost koel vries combinatie van het merk Whirlpool, waarvan het vriesgedeelte niet goed functioneert met name de bovenste lade. Ik heb er een thermometer ingelegd en de ene keer geeft deze een temperatuur aan van boven nul en een andere keer -7.
Als ik naar voorgaande reacties kijk kan dit te maken hebben met een defecte thermostaat en wordt aangegeven dat je deze moet loshalen en doorverbinden.Maar dan is het toch logisch dat deze door blijft koelen en zegt dan toch niet iets over een eventuele defecte thermostaat...zie graag een reactie tegemoet.

met vriendelijke groet F.P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...