Ga naar inhoud

Temperatuur moeilijk in te stellen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben reeds 2 weken bezig om mijn temperatuur in te stellen, maar dat lukt niet erg.
Of hij is 0 to 4 graden
Of hij is 8 tot 12 graden.
Daar tussen lukt het niet al is er mechanisch genoeg draaairuimte met de regel knop.
Er zit momenteel een nieuwe thermostaat in.
Met de oude thermostaat ging het nog iets moeilijker.
Ondanks dat ik de potmeter 1 kant op steeds 1 mechanichsche graad verdraai kom ik er niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

de voeler was volgens de documentatie van de oude thermostaat 90 cm.
zo een heb ik ook gekocht , maar in de praktijk is hij wel 10 cm korter.
nb: er zit aan de zijkant van de thermostaat een klein instelschroefje....kan dit iets helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

de voeler is juist iets korter. en past daarom prima.

extra info

de afgelopen 3 dagen leek hij na iets verdraaien prima tussen 6 en 7 graden te blijven, en giteren wa het opeens weer 2 graden.

ik ben zelf technisch (reparateur audio/video etc, maar hier snp ik niets van.

nb: nedis heeft ook een standaard thermoestaat van 80 cm lang ( dus 10 cm te kort, en in de praktijk vergeleken met de oude dus 15cm te kort). HEEFT HET ZIN OM DEZE GOK VAN 6 EURO TE NEMEN?..........de huidige nieuwe thermostaat is 90 cm zo als het hoort

nb: de zogenaamde dekete thermostaat had nagenoeg dezelfde klachten...help!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat de voeler iets korter is kan het voor komen dat de voeler niet ver genoeg in de pijp zit, dat komt vrij nauwkeurig.
Ik kan niets anders bedenken dan de te korte voeler.

Edit: hoe hebt u de temperatuur in de kast gemeten ?
Dat hoort u te doen met de temperatuur in een glas water, anders is de meting onbetrouwbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
hoi, ik heb een liebherr combi koelkast vriezer vorige exact zelfde model 4x gerepareerd oorzaak?Pprobleem koekast te warm of vriezer te koud. -34 of ook te warm. nu 2 jaar later met verbeterd model weer dezelfde ellende. Liebherr laat het er leuk bij zitten. Monteur moet ik zelf betalen. Nu doet van Bemmel en Kroon dat. Weer dezelfde ellende ding wordt niet omgeruild dus geloof dat ik morgen even op zoek ga naar een ander model. Ik vind het geen behandeling. De zaak kan er niks aan doen Liebherr wel We repareren nog eens 6x? aan het weggooien van eten en vrij nemen heb ik het ding ruimschoots betaald. Ik vind het geen klantenbehandeling. Mijn ouders en vrienden hebben een liebherr. Nooit problemen? Begrijp jij het? Derk-Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...