Ga naar inhoud

AEG vriezer spontaan uitgevallen


Tom33

Aanbevolen berichten

Beste forumleden.
Gistermorgen kwamen we erachter dat onze 3 jaar oude vriezer van AEG opeens uit stond.

Het 'aan' lampje was uit en het knopje voor de Frostmatic techniek werkte ook niet meer.

Nadat ik de stekker er uit en weer terug in t stopcontact had gedaan ging hij weer aan en koelde weer.

Vandaag eens even allerlei zaken gecheckt hoe dit mogelijk was en ik kan het probleem inmiddels op 2 manieren reproduceren.

Manier 1.
Wanneer ik de thermostaat instelling op minimaal zet (uit) geeft hij een alarm, maar wanneer ik deze weer terug draai naar de normale stond gaat hij niet meer aan. Kan draaien wat ik wil maar doet niks meer. Stekker opnieuw erin en hij doet 't weer. Daarna kan ik wel weer de thermostaat draaien wat ik wil en blijft die werken en gaat ook normaal uit en aan.

Manier 2.
Vriezer staat aan ik trek de stekker er gewoon uit en weer in. Gaat hij niet meer aan. Ik hoor ook 2 tikjes bij het bedieningspaneel. Nogmaals stekker eruit en erin, dan springt die wel aan en hoor ik 1 tikje.
Dit kan ik eindeloos doen. Eruit erin,doet niks(2 tikjes) eruit erin, springt wel aan(1 tikje) eruit erin weer niks (2 tikjes) enz..

Erg vreemd probleem! Hopelijk kan iemand ons helpen.

Ik heb reeds een mail naar de verkoper gestuurd aangezien ik verwacht nog wel wettelijke garantie te hebben.

Typenr: AEG A71100TSW0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd probleem inderdaad. Zeker omdat de vriezer daarna wel weer gewoon 'goed' werkt en de juiste temperatuur haalt. Ik verdenk een slechte condensator / verbinding op de printplaat, waardoor de aansturing van de vriezer niet helemaal soepel verloopt. Hierdoor heeft hij moeite met aanslaan (startrelais).

Maar zo van afstand lastig in te schatten. Ik ben benieuwd naar de reactie van de verkoper!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Marvin.

Helaas geeft de verkoper tot 3 maal toe niks te kunnen betekenen en ikzelf voor de reparatiekosten moet opdraaien.
Ze geven aan dat zich te houden aan de richtlijnen van Uneto vni, en vanuit daar heeft de vriezer een verwachte gebruiksduur van (maar!) 3 jaar...!
Belachelijk natuurlijk. (link: https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting)

Daarbij als ik de vriezer destijds niet in de aanbieding had gekocht had ik wel nog recht op garantie volgens deze tabel.

Ik ga nu een laatste officiële brief sturen via de mail. Die ik via de consumentenbond heb gekregen.

Ik ben benieuwd..maar ben er bang voor dat ik niks meer hoor en ik andere hulp moet inschakelen wil ik mijn recht halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...