Nancy Schoffelen Geplaatst: 7 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2021 Hallo, onze diepvrieskast gaat af en toe in alarm en staat dan gewoon op -18. Hij piept dan met het belletje in het display. Er is verder niks veranderd en de deur heeft niet te lang open gestaan. Ook zijn de rubbers niet oud. Weet iemand wat dit kan zijn ? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 8 december 2021 Delen Geplaatst: 8 december 2021 Ik raad aan om eerst de daadwerkelijke temperatuur in de vrieskast te meten met een thermometer. Dan kun je controleren of het alarm terecht afgaat, of dat het alarmsignaal vals is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nancy Schoffelen Geplaatst: 13 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2021 We hebben dus een thermometer erin gelegd zoals geadviseerd werd en de temperatuur wijkt dus duidelijk af van de werkelijke temperatuur. De temperatuur is b.v. ingesteld op -18 en in de diepvries is het dan -24. Wie kan helpen met een oplossing ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 15 december 2021 Delen Geplaatst: 15 december 2021 Dan denk ik dat de thermostaat / temperatuurvoeler defect is, en dus een verkeerd signaal doorgeeft. Waardoor er schommelingen in de temperatuur ontstaan. Waarschijnlijk zal de thermostaat vervangen moeten worden. Voordat je dit laat doen, kun je nog 1 ding zelf proberen. Dat is de vrieskast helemaal uitschakelen en compleet laten ontdooien. Vervolgens schoonmaken en een nacht uit laten staan. Het kan zijn dat er ijsvorming ontstaan is rondom de thermostaat, wat voor problemen zorgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nancy Schoffelen Geplaatst: 15 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2021 In deze diepvries zit geen ijs, dus waarschijnlijk is de thermostaat dan kapot. Ontdooien hoef ik nooit te doen, dus ijsvorming is niet aan de orde. Waar kan ik zo'n thermostaat kopen en kunnen wij dat zelf ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 17 december 2021 Delen Geplaatst: 17 december 2021 Bij een onderdelen shop, zoals PartsNL of Europart bijvoorbeeld, kun je vaak wel een nieuwe thermostaat kopen. Kijk goed naar het typenummer / merk en zorg dat je een geschikte bestelt (wel zo handig). Het vervangen van de thermostaat is zelf te doen, indien je een beetje handig bent. Als je dit totaal niet bent dan raad ik aan om het door een monteur te laten doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nancy Schoffelen Geplaatst: 19 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2021 Heet dan onderdeel dan een temperatuurvoeler ? Ik kan het onderdeel niet echt goed vinden.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 20 december 2021 Delen Geplaatst: 20 december 2021 Denk dat je het best de hele thermostaat kunt vervangen. Hier op Fixpart.nl vind je een overzicht met verschillende thermostaten. Als je niet kunt vinden welke voor jouw vriezer geschikt is, kun je denk ik wel even contact met hun klantenservice opnemen. https://fixpart.nl/nl/appliances/liebherr/vriezer/thermostaat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nancy Schoffelen Geplaatst: 21 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2021 Morgen komt een monteur kijken voor de zekerheid. Bedankt voor alle tips Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.