Vincent Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Hallo, er druppelt water uit 2 kleine gaatjes aan weerskanten van de vaatwasser. 2 cm boven de stelvoetjes, 6cm onder de deurrand. Iemand een vermoeden? Mijn houten vloer is hier niet zo gelukkig mee Groet, Vincent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 Hi Vincent, Het lijkt erop dat er water op de bodem van de vaatwasser blijft staan. De vaatwasser kan het water niet goed afpompen. Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar meestal komt dit door een verstopping door vuilophoping (vet, etensresten etc.). Het eerste wat je kunt doen is de vaatwasser even uit elkaar halen (zijkanten eraf), zodat je het water dat er in staat kunt wegscheppen. Vervolgens de hele afwasmachine een flinke schoonmaakbeurt geven. Alle filters en leidingen controleren en eventueel daarna (na het in elkaar zetten) een reiningsprogramma op hoge temperatuur laten draaien. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vincent Geplaatst: 11 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2017 Dank voor je bericht Marvin! Ik haal 'm uit elkaar.. Toch wel bijzonder dat het water uit de machine komt. Je zou verwachten dat dat nooit mag gebeuren en dat de machine in storing zou moeten gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 13 februari 2017 Delen Geplaatst: 13 februari 2017 En heeft dit resultaat gehad? Je zou inderdaad verwachten dat de machine in storing gaat. De meeste vaatwassers beschikken namelijk ook over een AquaStop / overloopbeveiliging. Maar dit werkt meestal voor de toevoer van nieuw water, dit wordt dan afgesloten. Water dat reeds in de machine staat en niet kan worden afgepompt blijft dan onderin staan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vincent Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2017 Hallo Marvin, Ik heb de vaatwasser volledig schoongemaakt. Echter met de tweede wasbeurt na het schoonmaken, kwam er weer water uit de machine. Deze heb ik nu in de tuin gezet in afwachting van de nieuwe. Bedankt voor je hulp! Groet, Vincent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 13 februari 2017 Delen Geplaatst: 13 februari 2017 Helaas! Maar een nieuwe kopen is wel verstandig geweest in dit geval denk ik. Welk model heb je besteld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vincent Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2017 Hai Marvin, even getwijfeld tussen Bosch en een AEG. Uiteindelijk op basis van gebruikerservaringen voor de AEG F66602VI0P gekozen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.