Ga naar inhoud

Philips tv geluid automatisch op hardst


Storm

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb de oude tv van mn moeder gekregen.
Het is de Philips 32pfl3404/12 hij werkt prima maar het geluid gaat telkens vanzelf op zijn allerhardst.
Ik weet dat het niet aan de afstandsbediening ligt want ik heb de batterijen eruit gehaald en het gebeurt nog steeds.
Het is heel vervelend tijdens het gamen want ik zie links boven telkens het geluid symbooltje.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat dit te maken heeft met een bepaalde instelling van de TV. Kun je via het menu de instellingen voor geluid / audio eens checken? Misschien staat daar een instelling voor standaard volume, waardoor de TV automatisch op zijn hardst staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik al gedaan, er stond een instelling "automatisch volume" wn die heb ik uitgezet maar geen verschil.

Maar het aan en uit lampje op de tv, die knippert als je normaal gesproken van zender wisselt of volume aanpast.
Maar hij knippert nu gewoon de hele tijd omdat hij telkens de opdracht krijgt om harder te gaan...
En het komt niet van mijn afstandsbediening..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet toevallig iemand die je in de maling neemt en met een universele afstandbediening het geluid harder zet?

Als alle instellingen verder goed staan lijkt het een probleem in de elektronica van de TV zelf. Wellicht een losse condensator / los contact op de printplaat van de televisie. Je kunt het achterpaneel loshalen en dan even de bedrading etc bekijken. Als er ergens iets los zit kun je dit zelf solderen.

Mocht je hier niet zoveel vertrouwen in hebben raad ik aan om hier een expert naar te laten kijken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Mijn philips 42PFL6198K/12 gaat soms vaak en soms maar 2 x per avond op naar het maximum volume.
Heb alle instellingen al gehad en zelfs een nieuwe update er opgezet mbv een usb stick op advies van de helpdesk. Ben alles in huis al bij langs geweest en alle afstandsbedieningen... wie heeft dit vaker gehoord en wat is er nog aan te redden.( en nee de buren doen het niet)
Mvg Peter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Op mijn Philips Screeneo gaat het volume omhoog en omlaag zonder de volume-instelling te wijzigen. Hoe kan dit worden gecorrigeerd? Schakel de functie "Smart Volume" uit. U kunt dit doen door op "Opties" op de afstandsbediening te klikken, vervolgens op "Geluidsinstellingen", "Smart Volume" en deze op "uit" te zetten. https://get-vidmate.com/index/ https://instasave.onl/saveinsta/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...