Ga naar inhoud

Temperatuur vriezer loopt terug


Christine

Aanbevolen berichten

We hebben een 11 jaar oude Miele koel-vriescombinatie. De temperatuur van de vriezer loopt terug. Als je de vriezer aanzet, komt hij tot min 18 graden. Daarna loopt de temperatuur terug tot 0 en gaat het alarm af. Ik heb de vriezer al helemaal schoongemaakt maar het probleem blijft. Waardoor kan dit veroorzaakt worden en is dit te repareren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Christine,

Een eerste mogelijke oplossing is om de koelvriescombinatie even 24uur lang helemaal uit de schakelen en leeg te halen. Zo kunt u al het eventuele ijsaanslag verwijderen. U geeft aan dat u het apparaat heeft schoongemaakt, maar heeft u hem toen ook enige tijd helemaal uit laten staan?

Mocht hij hierna nog steeds teruglopen in temperatuur kan dit komen door een defecte thermostaat. Dit is een probleem dat u zelf kunt oplossen door een nieuwe thermostaat in uw apparaat te zetten. Via de link hieronder vindt u hier meer informatie over.
http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/hoe-u-de-thermostaat-van-uw-koelkast-kunt-vervangen/

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Beste Marvin,
Bedankt voor je reactie. De vriezer heb ik een paar dagen uit laten staan en daarna met superfrost laten koelen. Toen de temperatuur van de vriezer met superfrost -21 graden was, hebben we de superfrost uitgezet. De temperatuur blijft nu hangen op -21. Ook al zet ik de thermostaatknop lager, dan nog blijft de temperatuur op -21 graden en wordt deze bijvoorbeeld niet -18 graden. Na een paar dagen zag ik de op achterwand van de koelkast ijsvorming optreden en hebben we de vriezer maar weer uitgezet. Heeft dit allemaal waarschijnlijk nog steeds te maken met een kapotte thermostaat of is er wellicht wat anders aan de hand?
Ben erg benieuwd naar je reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Christine,

Vervelend! Het is goed mogelijk dat er een defect zit in het elektronische circuit van uw koelvriescombinatie. Hier durf ik u zo geen directe doe-het-zelf oplossing voor te geven. Ik raad u dan aan om contact op te nemen met de fabrikant, zij kunnen u vast verder helpen en eventueel een monteur langssturen om naar het probleem te kijken.

Voordat u een monteur laat komen kunt u nog wel het volgende proberen, misschien dat het effect heeft.

- Condensafvoerbuisjes controleren. Misschien zitten deze verstopt, waardoor er ijsvorming ontstaat. Deze kunt u voorzichtig schoon krijgen/ontstoppen door een sateprikker met stukje keukenpapier er door te halen.

- Deurrubbers controleren. Versleten deurrubbers kunnen ervoor zorgen dat uw koelvriescombinatie harder gaat vriezen om op de juiste temperatuur te blijven, aangezien er warme lucht van buiten naar binnen komt. U kunt nagaan of uw deurrubbers versleten zijn door een zaklamp in uw ijskast te leggen en de ruimte donker te maken. Ziet u licht door de rubbers naar buiten komen dan geeft dit aan dat ze niet meer goed functioneren. Dit kan een plausibele oorzaak zijn voor een 11 jaar oude koelvriescombinatie. Het laten vervangen van de deurrubbers is een eenvoudige ingreep.

Mocht dit niet het gewenste effect hebben, dan raad ik toch aan om een monteur te laten komen. Houd er hierbij wel rekening mee dat ze vaak hoge voorrijdkosten vragen en het laten repareren ook niet goedkoop is. Het is aan u om de afweging te maken of u dit geld er voor over heeft, of dat het voordeliger is om een nieuw apparaat aan te schaffen.

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...