henricus2 Geplaatst: 14 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2015 Ik wil graag een nieuw inbouwoven kopen maar de nisdiepte is 51 cm en de oven die ik graag wil is 54,5 cm diep. Achter het kastje is veel ruimte, dus het zou in principe wel passen. Zijn er bezwaren hiertegen aan te voeren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 16 december 2015 Delen Geplaatst: 16 december 2015 In principe zou dit wel moeten kunnen ja. Check wel even goed of er nog voldoende ruimte tussen de oven en de muur overblijft, zodat de oven zijn warmte goed kwijt kan. Als de oven bijna direct tegen de muur geplaatst wordt kan dit problemen geven. Daarom wordt voor inbouw ovens van deze diepte vaak een nis aangeraden van minimaal 55 cm diep. Voor een nis van 'slechts' 51 cm diep zou een oven van maximaal 50cm diepte beter geschikt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
narf Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 ik zoek ook eigelijk een combi inbouwoven, 45Hx57Bx50D soit, ik vind nergens een oven geschikt voor een diepte van 50cm, meeste zijn 55cm of kan een oven ook enkele cm uitsteken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 4 januari 2016 Delen Geplaatst: 4 januari 2016 Voor de afwerking in de keuken is het niet mooi als de oven enkele centimeters uitsteekt. Ook is het belangrijk om goed te kijken naar de nisruimte en de mogelijkheid tot afvoer van warmte. Wanneer er te weinig ruimte achter de oven overblijft kan dit problemen gaan geven. Ik heb even voor je gekeken en inderdaad, er zijn weinig modellen die een diepte van 50cm hebben (en voldoen aan de gewenste hoogte en breedte). Wel heb ik 2 modellen van Boretti gevonden die redelijk goed in de buurt komen en misschien het bekijken waard zijn; https://slimster.nl/ovens/boretti/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Genaida Geplaatst: 13 april 2020 Delen Geplaatst: 13 april 2020 Hoi met naida Ik heb hetzelfde probleem.Nisdiepte keukenkast is 56 cm.ik vraag me ook af of ik de achterwand mag weghalen voor een combimagnetron van 55cm nisdiepte. Weet iemand dat. Alvast bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 15 april 2020 Delen Geplaatst: 15 april 2020 Als er dan voldoende ruimte tussen de muur en de combimagnetron dan kan dat ja. De achterwand van je keukenkastje kun je er dan uithalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.