Ga naar inhoud

Samsung Eco Bubble (WF70F5EBP4W/EN)


Chris

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 2 jaar hebben wij een Samsung Eco Bubbel wasmachine (type Samsung WF70F5EBP4W/EN).
Sinds een week is het zo dat de machine tijdens het wasprogramma ("dagelijkse was" ) er zomaar mee stopt. De trommel wil wel gaan draaien maar zodra de trommel de impuls krijgt om te gaan draaien lijkt het wel alsof er iets tussen de tandwielen van de motor zit en gaat hij dus niet draaien.
De motor heeft natuurlijk geen tandwielen maar een betere manier van omschrijven wist ik niet. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar die kan ik niet uploaden.

Ik heb de wasmachine uitgelezen op foutcodes (zijn er niet) en het filter rechtsonder aan de voorkant schoongemaakt. Zonder resultaat dus.
Toen ik dat net gedaan had leek het even beter te gaan (voornamelijk met lege trommels gewassen en 1 of 2 volle trommels) maar nu is het toch niet goed.

Wie heeft er een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een niet draaiende trommel wijst vaak op een probleem met de koolborstels. Maar ik geloof dat dit model van Samsung een koolborstelloze motor heeft, waardoor deze mogelijke oorzaak al afvalt.

Het lijkt me dan een probleem met de electronische aansturing van de motor, wellicht een los contact op de printplaat of een haperende startrelais.

Ik denk dat je het best contact op kunt nemen met Samsung. Als het goed is heb je 2 jaar garantie en als dit net buiten de garantietermijn valt heb je nog recht op een coulanceregeling, waardoor eventuele reparatiekosten lager uitvallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik eerst nog even een kalibratie probeer uit te voeren en als dat niks oplevert inderdaad maar eens met Samsung ga bellen.
De wasmachine is nu net 2 maanden uit de garantie dus misschien is er nog coulance mogelijk.

Groet,
Chris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Wellicht kun je de zijkanten nog even loshalen en dan controleren of iets de trommel blokkeert en of je deze een beetje kunt stellen.

Zul je trouwens net zien, is de garantie recentelijk verlopen en dan gaat de wasmachine kuren vertonen. Maar coulance-regeling zal in dit geval zeker gelden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hallo, Wij hebben met onze Eco Bubbel zelfde type precies hetzelfde probleem! Stopt tijdens een programma omdat hij niet meer draait. Geeft wel een impuls maar stopt dan. Geen foutcodes, filter schoongemaakt en getracht te kalibreren, maar dan moet de trommel links- en rechtsom draaien - en dat doet ie dus niet. Dus i.p.v. 3 minuten blijft ie maar proberen. Mag ik vragen wat bij jou uiteindelijk het probleem is geweest? Die van is van 10 juli 2015,. dus drie weken uit de garantie :-(

Dank je wel!
Marlies
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...
Bij ons werd gemeld dat het aan de printplaat lag. Machine was 1 Jaar oud, printplaat laten vervangen. Maar na 6 maanden weer defect. Blijkt dat langzaam aan de trommel stuk is gegaan. Wat een zeer groot voorkomend probleem bij Samsung Eco Bubble is. Na 2 jaar en 3 weken een afgeschreven wasmachine. Ze gooien het elke keer op de printplaat, maar deze machine heeft zeer grote machinale problemen.. je kunt hem laten maken voor ?250,-. Maar geloof mij.. voor 150,- meer heb je een nieuwe die het goed doet! Zolang je maar geen Samsung koopt. Mediamarkt heeft ze ingenomen ivm die machinale fouten. Dat is niet voor niks. Vanaf een jaar oud was onze wasmachine als zo goed als afgeschreven. Momenteel is het zo erg dat het lijkt of er een vliegtuig opstart en hij elk moment uit elkaar knalt. En hij wast ook niet meer! Nogmaals!!! Rot product! Absoluut niet kopen!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Wij hebben ook een Samsung wasmachine, gekocht in 2012. In 2015 heb ik er nog een gekocht voor een kennis.Niet veel later begonnen bij ons ook de problemen,machine stopte ermee en wilde niet centrifugeren, helft eruit en opnieuw starten. Helaas zelfde probleem. Nog meer was eruit, probleem blijft, ok alles eruit, machine werkt nog niet. Monteur erbij, we hadden gelukkig een reparatiecontract! Trillingssensor vervangen, geen resultaat. Schokdempers, printplaat van de motor, nog een andere printplaat er zijn er nl twee. Machine werkte nog steeds niet!!! Monteur was inmiddels een paar keer geweest, het kan alleen nog de motor zijn zei ik. En ja ook de motor is vervangen! JA EN TOEN WAS HET BIJNA GOED!
De nieuwe motor maakte slechts een schrapend geluid, dus de deksel met de magneten van de oude motor op de nieuwe gemonteerd, sinds die tijd nooit meer een probleem gehad!
Een van de ongeveer 16 spoelen van de motor had het begeven waardoor er GEEN balans gevonden kon worden,het gedeelte met de spoelen is niet eens zo duur. We draaien 5 a 6 grote en kleine wassen per week. Dat zijn in de ruim 8 jaar dat we machine hebben dus ruim 2200 wasbeurten en de machine functioneert als nieuw.
HEEL ERG JAMMER IS DAT SAMSUNG ZIJN KLANTEN NIET SERIEUS NEEMT WANT KWALITATIEF IS HET MERK BEHOORLIJK GOED!
Zo jaagt Samsung de klanten weg, Samsung gaat er vaak van uit dat hun klanten niet goed omgaan met hun kwalitatief goede producten, maar als een klant aangeeft dat er iets niet goed is, hebben ze alle tips meestal al geprobeerd en is er ECHT iets aan de hand!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De garantie op de motor is trouwens 10 jaar!
Ik weet niet hoe het zit als de motor vervangen wordt bij onbalans door een kapotte spoel, hij is dan niet echt kapot maar wil geen toeren draaien en gooit de motor steeds uit.
Waarschijnlijk zal er toch arbeidskosten en voorrijkosten berekend worden, als de machine na drie jaar dit euvel vertoont.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...