Mischa Geplaatst: 15 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2020 Hoi, Ik heb sinds kort de 65OLED804. Mooie TV, erg blij mee, maar ik heb een issue bij het afspelen van Dolby Vision content via Disney+. Hij schakelt namelijk Dolby Vision niet in, en als ik het vergelijk met Netflix dan is het beeld echt wel wat minder. Ik gebruik van zowel Netflix als Disney+ de Android app. Dus niet casten. Netflix herkent Dolby Vision en schakelt netjes over. Disney+ doet dat niet. Ik heb contact gehad met Disney, zij geven aan dat het automatisch zou moeten gaan. En dat klopt ook, maar gebeurt niet. Ze hebben een case aangemaakt en gaan het onderzoeken, maar ik was benieuwd of er meer mensen zijn met dit issue, of waarbij het juist wél werkt. Mijn internetverbinding is snel genoeg en ik heb het bedraad en onbedraad geprobeerd. Dank alvast! Gr Mischa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 17 februari 2020 Delen Geplaatst: 17 februari 2020 Hi Mischa, Vervelend probleem. Ik heb even voor je gekeken of er een mogelijke oplossing te vinden was, maar helaas! Ben dus erg benieuwd naar andere ervaring en natuurlijk ook naar de verdere reacties van Disney zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dennis Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Ik heb sinds 30 februari een Philips TV met Android TV en Dolby Vision werkte prima. Echter heb ik deze om moeten ruilen en nadat ik een nieuw exemplaar terug had gekregen werkte het niet meer. Wat blijkt, 8 februari is er een update geweest van de app. Ik vermoed dat dat het probleem is en Disney het dus moet oplossen. Helemaal iets onbegrijpelijks: Daarnet merkte ik dat Dolby Vision wel werkt als ik mijn soundbar loskoppel en de televisie herstart! Ik weet ook niet of Dolby Atmos ooit heeft gewerkt want ik heb pas een Dolby Atmos soundbar sinds de foutieve update... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Geplaatst: 27 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Hee dat is interessant! Ik heb geen soundbar maar een receiver, die zit via HDMI aangesloten. Ik zal eens kijken wat hij doet als ik die loskoppel. gr Mischa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dennis Geplaatst: 27 februari 2020 Delen Geplaatst: 27 februari 2020 Hi, Ik kwam er per toeval achter en heb het ook niet heel makkelijk kunnen reproduceren. Het kwam in ieder geval omdat ik mijn soundbar los had gekoppeld en de Disney+ app mij helemaal niks meer liet afspelen. Na herstart werkte Dolby Vision (kreeg alleen geen melding en het haperde heel erg). Koppel de soundbar of receiver weer aan, en de app flipt hem weer. Heel vreemd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Geplaatst: 28 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2020 Hoi, Tussenstandje: ik heb nog niet geprobeerd zonder receiver te kijken, maar ik heb contact gehad met Disney en ze zeggen ervan op de hoogte te zijn. Mijn case is nog in behandeling. Meerdere devices hebben nog problemen met Dolby Vision, het probleem is hun app. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dennis Geplaatst: 28 februari 2020 Delen Geplaatst: 28 februari 2020 Ja uiteraard ligt het aan de app. Als het eerst wel heeft gewerkt en er is in de tussentijd geen firmware/update van het toestel geweest... Het is natuurlijk wel een nieuwe app, en te bedenken dat het nog steeds niet overal is uitgerold (veel landen in Europa krijgen het pas in maart). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Geplaatst: 26 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2020 Ls, Dolby vision werkt inmiddels weer. Disney heeft een update doorgevoerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.