Ga naar inhoud

Vreemde klacht: Bosch Logixx 8 VarioPerf


Michel P.

Aanbevolen berichten

Beste, kunt u ons helpen?

Wij hebben een Bosch Logixx 8 VarioPerfect WAS28443NL (koolborstelloze motor) wasmachine. Deze is nu ca. 5 1/2 jaar oud, waarvan de eerste 2-3 jaar niet veel gebruikt.

Nu hebben wij sinds enige tijd dat de machine met regelmaat een hard, ratelend of blokkerend geluid maakt, waarbij op dat moment ook de trommel niet meer goed rondgedraaid wordt. Tevens centrifugeert hij regelmatig niet goed, de was blijft dan behoorlijk vochtig of zelfs gewoon helemaal nat.

Ik heb onlangs gecontroleerd of er iets tussen de trommel en kuip klem zat, maar dit is niet het geval. Ook heb ik de afvoer schoongemaakt, waar ook geen noemenswaardig vuil aangetroffen is. Tevens heb ik de achterkant van de machine gehaald en dacht toen te zien dat de snaar slipte. Deze is inmiddels vervangen, maar het probleem blijft.

Het vreemde is dat deze klacht zich niet constant voor doet, maar regelmatig. Dit bij verschillende programma?s en op verschillende tijdstippen van het programma.

De laatste keer viel mij op, toen deze storing zich wederom voordeed, dat de motor niet goed rond draait. Dit keer draaide de machine zijn halve programma probleemloos, maar wanneer deze tijdens het programma begon te spoelen, dit probleem gelijk optrad.

Weet u wat de oorzaak kan zijn? Ligt dit aan de motor of is er een andere oorzaak?

De machine zelf geeft geen foutmeldingen of storingscode of dergelijke.

Op de volgende link een filmpje met wat er gebeurt (aan het einde gaat deze weer normaal draaien): https://www.youtube.com/watch?v=if221VGimgc.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

Met vriendelijke groet, Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel,

Inderdaad een vreemd probleem. Ik heb je video ook even bekeken, maar durf zo 1,2,3 geen concrete oorzaak + oplossing te noemen.

Het eerste wat ik zou zeggen is dat iets de trommel blokkeert of dat de snaar niet goed functioneert. Maar aangezien je beiden al hebt gecontroleerd is dat niet het probleem. Ik denk dat je er in dit geval toch goed aan doet om een monteur langs te laten komen om naar de wasmachine te kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...