Ga naar inhoud

Liebherr 7082 260 kapot?


Douwe

Aanbevolen berichten

Beste experts,

Waarschijnlijk is mijn diepvries kapot, alleen weet ik niet waar het aan ligt. Het is redelijk nieuw, maar geen garantie meer. Een paar weken geleden daalde de temperatuur plotseling geleidelijk vanaf -18,er was ook een klein beetje ijsvorming. Het vroor dus helemaal niet meer.

Hierna alles eruit gehaald en ontdooid. Raar want het heedt nofrost. Na 2 dagen weer aangedaan. Deed het tot nu toe. Nu vriest het weer niet.
Wat me opviel is dat er soms een hard ratelend geluid was te horen. Hopelijk hebben jullie iets met deze info om de mogelijke oorzaak te vinden.

Mvg, douwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Douwe,

Het lijkt alsof er een verstopping zit bij de compressor van de vriezer. Dat ratelende geluid kan komen doordat de compressor probeert aan te slaan, maar dit door een blokkade niet lukt.

Vaak wordt dit veroorzaakt door ijsaanslag, dus door de vriezer te ontdooien zou dit opgelost moeten zijn. Hoelang heeft u de vorige keer uw diepvries uit laten staan? Als dit slechts een korte periode was zou ik proberen om hem echt even een dag uit te laten staan en goed schoon te maken. Als u een beetje handig bent kunt u ook de compressor zelf nakijken om te zien of daar iets blokkeert.

Succes,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...