Ga naar inhoud

Wasmachine lekt van onder.


frenk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het volgende probleem, wellicht kan iemand mij helpen. Als de trommel zich vult met water loopt er onder water uit. Ter hoogte van het filter, maar dat is schoon. Ik heb vlak na een wasprogramma de machine ontkoppelt en gekanteld en deze blijkt van binnen en onder kurkdroog.
Ik heb geen idee waar het eruit loopt...
Iemand anders wel?
Alvast bedankt voor reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze lekkages worden vaak veroorzaakt door een verstopping, nabij het filter. Maar aangezien je aangeeft dat het filter helemaal schoon is, zal dit nu niet het geval zijn.

Een andere mogelijk oorzaak is een verstopte of kapotte waterafvoerslang. Controleer dus ook even de afvoerslang op verstoppingen of eventuele beschadigingen. Deze is in principe eenvoudig te vervangen.

Het kan ook zijn dat er teveel zeep wordt gebruikt bij het wassen. Probeer eens een ander wasmiddel of iets minder wasmiddel te gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie!
Ik heb geen lekkage gevonden in de afvoerslang.
Het filter is inderdaad schoon voor zover ik er vanaf de voorzijde van de machine bij kan. Kan er een verstopping zitten achter het draaiende element in het filter? Want daar kom ik niet bij. Dan moet ik het element los zien te maken en dat vind ik als leek wat tricky...
Wellicht heb ik teveel zeep gebruikt in het verleden. Kan het zo zijn dat als ik vanaf heden minder gebruik het lekken ook verdwijnt? Of moet ik een verstopping als gevolg van overtollig zeep eerst zien op te sporen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval mooi dat de afvoerslang nog intact is. Ik raad je aan om de wasmachine nu eerst even een goede reinigingsbeurt te geven. Haal het bovenblad en de zijkanten eraf om alle filters en de electronica van stof te ontdoen. Daarna een wasprogramma laten draaien op de hoogste temperatuur met soda (zonder wasgoed erin). Dan spoelt de hele wasmachine goed door en worden eventuele verstoppingen opgelost.

In combinatie met minder zeep gebruiken zal het lekken moeten stoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...