Ga naar inhoud

Liebherr vrieskast knippert met lampje


P. De Graaf

Aanbevolen berichten

Een beetje een cryptische titel maar...
De vrieskist type GP3156. Heeft een lampje dat inschakelt als de deur open wordt gedaan. Enige maanden geleden gaf de kast een piepsignaal als de deur te lang open stond.
Nu doet het ding dat niet meer maar i.p.v. Piepen gaat het lampje na openen onmiddellijk knipperen.
Dat houdt het vol tot de temperatuur is gezakt van -18 naar -17 dan stopt het knipperen.
Het ding staat normaal keurig op de ingestelde -18.
Waar moet ik dat euveltje zoeken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat vriest zoals ik dacht van haar verwacht. De temperatuurregeling werkt goed.
De vraag is natuurlijk... Als de schakelaar niet werkt gaat het lampje toch niet aan of niet meer uit. Maar een knipperfunctie heb ik niet in de gebruiksaanwijzing niet ontdekt. De deurschakelaar werkt overigens d.m.v. een magneetje.
Zo te zien is het geen reedrelais; kan het een Hall sensor zijn.
Het ding stuurt én de lamp én ook de alrmfunctie als de deur te lang open staat.
Kortom kan een ,,half(?!)" defect aan de hallsensor dit soort verschijnselen veroorzaken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou, of ik Liebherr benaderd heb.
Gebeld met hen en gevraagd naar de technische/servicedienst.
Even wachten en een mevrouw aan de lijn.
Weet u veel van vrieskasten? Ja hoor, vraagt u maar.
De zaak uiteengezet en.... Dan is er een storing (!) en de oplossing wist ze niet.
Ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Wellicht moet ik nog eens een elektronisch berichtje sturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft dus ook niet veel geholpen. Je zou verwachten dat iemand die bij de technische dienst werkt iets meer informatie kan geven...

Misschien is het wel nuttig om nogmaals contact op te nemen met Liebher en te vragen naar iemand anders.. die er wel veel verstand van heeft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...