Ga naar inhoud

AEG OKO Lavamat 40900 (bovenlader)


Frederique w

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn wasmachine, een bovenlader, werkt ineens niet meer. Ik heb deze enkele dagen geleden zonder problemen gebruikt maar vandaag gebeurde het volgende:
- af en toe maakt de machine een hard ratelend geluid
- hij centrifugeert niet, dus maakt het programma niet ad
- wanneer ik de klep open, staat er nog water in. Ik weet wel dat het water na enkele uren wegzakt. Ik had hem aangezet toen ik ging werken en uren later toen ik thuis kwam, zag ik dat er iets niet klopte en toen was het water weggezakt.

Dat klepje onderin heb ik al geopend, water weg laten lopen en de filter schoongemaakt.

Is dit iets wat ik zelf zou kunnen repareren? Of moet ik toch een andere aanschaffen.

Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft inderdaad vaak te maken met een verstopt filter. Deze heb je al schoongemaakt. Achter het filter bevindt zich de schoep / pomp van de wasmachine. Het kan zijn dat deze geblokkeerd wordt, check dus even of deze naar beide kanten kan bewegen.

Verder kan het ook te maken hebben met een verstopte afvoerpomp of slang. Probeer de wasmachine eens een op zijn heetste temperatuur een programma te laten draaien met soda (zonder wasgoed erin) om alles even flink door te spoelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm het is inderdaad een ouder model. Daarom durf ik niet met zekerheid te zeggen wat je nu het best kunt doen. Als het reinigen van de machine met een heet programma + soda niet helpt, zou ik toch een monteur inschakelen.

Wel even kijken of de eventuele reparatiekosten opwegen tegen de kosten van een nieuwe wasmachine. Nieuwe modellen zijn ook een stuk zuiniger, waardoor je op energiekosten bespaart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...