Frederique w Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2018 Hoi, Mijn wasmachine, een bovenlader, werkt ineens niet meer. Ik heb deze enkele dagen geleden zonder problemen gebruikt maar vandaag gebeurde het volgende: - af en toe maakt de machine een hard ratelend geluid - hij centrifugeert niet, dus maakt het programma niet ad - wanneer ik de klep open, staat er nog water in. Ik weet wel dat het water na enkele uren wegzakt. Ik had hem aangezet toen ik ging werken en uren later toen ik thuis kwam, zag ik dat er iets niet klopte en toen was het water weggezakt. Dat klepje onderin heb ik al geopend, water weg laten lopen en de filter schoongemaakt. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen repareren? Of moet ik toch een andere aanschaffen. Groetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 Dit heeft inderdaad vaak te maken met een verstopt filter. Deze heb je al schoongemaakt. Achter het filter bevindt zich de schoep / pomp van de wasmachine. Het kan zijn dat deze geblokkeerd wordt, check dus even of deze naar beide kanten kan bewegen. Verder kan het ook te maken hebben met een verstopte afvoerpomp of slang. Probeer de wasmachine eens een op zijn heetste temperatuur een programma te laten draaien met soda (zonder wasgoed erin) om alles even flink door te spoelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frederique w Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2018 Dank je! Is dit tevens de oplossing voor het ratelende geluid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frederique w Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2018 Ik heb overigens net even gekeken. Maar mijn bovenlader is heel erg oud. Als ik de filter eruit haal, kan ik niet goed naar binnen kijken omdat het 'gangetje' een bocht naar beneden maakt en gevuld is met water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frederique w Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2018 https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/product/waterfilter-draaiknop/ deze filter zit erin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 Hmm het is inderdaad een ouder model. Daarom durf ik niet met zekerheid te zeggen wat je nu het best kunt doen. Als het reinigen van de machine met een heet programma + soda niet helpt, zou ik toch een monteur inschakelen. Wel even kijken of de eventuele reparatiekosten opwegen tegen de kosten van een nieuwe wasmachine. Nieuwe modellen zijn ook een stuk zuiniger, waardoor je op energiekosten bespaart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.