Ga naar inhoud

waterinname


Max

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.
Het gaat om een Miele wasmachine, type W 361 Novotronic. Leeftijd 20 jaar. Daar de centrifuge niet meer goed op gang kwam, heb ik nieuwe en originele Miele koolborstels gemonteerd. In de motor moeten 3 verschillende steekstekkers bevestigd worden die er maar op 1 plaats en op 1 manier ingestoken kunnen worden zodat daarbij niets fout gegaan kan zijn.
Na de voorkant te hebben teruggeplaatst zodat de deur dicht kon, volgde een test en de centrifuge bleek het goed te doen. Toen ik daarna een was ging doen, leek allles goed te gaan maar toen het spoelen ging beginnen bleef de machine water innemen zodat de trommel volledig vol stond en er tenslotte overal water uitliep.
Heeft iemand een idee waarom het plaatsen van nieuwe koolborstels tot een storing in de watertoevoer kan leiden en wat ik aou kunnen proberen?
Afgezien van de 3 stekkers bij de motor en de deurmanchet is er overigens verder niets losgemaakt

Dank alvast voor reacties, Max
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat een machine die onvoorspelbaar is in de waterinname nooit alleen gelaten kan worden, zag ik de bui al hangen: óf een dure monteur laten komen óf gaan denken aan een nieuwe machine.
Mij werd verteld dat het losmaken van de 3 kabelbomen van de motor misschien een soort reset nodig maakten van de electronica. Een telefoontje naar de technische dienst van Miele leidde tot niets. De persoon aan de telefoon weigerde om de resetkwestie even aan een techneut te vragen.
Ik heb toen besloten de hele procedure nogmaals te doorlopen. Dus de voorkant en het bovenblad verwijderd en de 3 stekkers aan de motor nogmaals losgemaakt en opnieuw erin gedrukt. Vervolgens alle stekkertjes die onder het bovenblad zitten aangedrukt en twee slangetjes die met het waterniveau te maken hebben doorgeblazen. Alles weer gemonteerd en de machine een half uur niet aangezet (dat zou beter zijn i.v.m. de mogelijke reset).
Toen een korte was gedraaid en in de buurt gebleven: alles ging goed. Een tweede langere was ging goed en alle wassen daarna verliepen allemaal goed.
Kortom, de patient lijkt genezen maar of het nou komt door mijn opnieuw verrichte handelingen of door het een half uur wachten na de bevestiging van de kabels??? Geen idee, maar afgezien van de arbeid geeft het wel een tevreden gevoel. In elk geval zet ik de machine nu aan en blijf er niet bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...