Ga naar inhoud

Whirlpool combimagnetron AMW 507ix


Karin

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik problemen met mijn combimagnetron. De oven werkt prima, maar de magnetronfunctie werkt niet meer. Deur sluit goed, plateau draait, klok loopt, geen foutcode alleen het eten blijft koud. Straalunit kapot? Iemand stelt dat andere onderdelen ook “meegetrokken” kunnen worden en dat er wellicht meerdere onderdelen kapot kunnen zijn. Iemand een suggestie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zo zonde om het apparaat naar de stort te brengen voor milieu en mijn knip.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik problemen met mijn combimagnetron. De oven werkt prima, maar de magnetronfunctie werkt niet meer. Deur sluit goed, plateau draait, klok loopt, geen foutcode alleen het eten blijft koud. Straalunit kapot? Iemand stelt dat andere onderdelen ook ?meegetrokken? kunnen worden en dat er wellicht meerdere onderdelen kapot kunnen zijn. Iemand een suggestie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zo zonde om het apparaat naar de stort te brengen voor milieu en mijn knip.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Marvin. Uiteraard gaan we er zelf niet aan rotzooien. Wil alleen proberen te achterhalen in hoeverre reparatie voor een redelijk bedrag mogelijk zal zijn met andere woorden staat het wel vast dat dit type storing te maken heeft met een duur onderdeel of zou het ook iets kleins kunnen zijn. Overigens kan ik aan exact hetzelfde apparaat komen waarvan de ovenfunctie niet meer werkt. Zou een reparateur van 2 apparaten weer 1 werkend apparaat kunnen maken of hebben bepaalde onderdelen betrekking op zowel oven als magnetron.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien dit een inbouwmodel betreft, met een hoog prijskaartje, denk ik dat reparatie (of iig een poging hiertoe) de prijs nog wel waard is. Was het een vrijstaand model van nog geen 100 euro geweest dan ik gezegd; koop een nieuwe want reparatiekosten kunnen ook rond dit bedrag uitvallen.

In geval van een defecte zekering, dan kan een monteur waarschijnlijk weer 1 werkend apparaat maken van beide modellen. Dan kan de defecte zekering vervangen worden door de nog werkende zekering uit het andere apparaat. Ik zou dit wel proberen inderdaad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...