Ga naar inhoud

LG WD 14430 pompt soms wel en soms niet


jw50

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Onze wasmachine (LG WD 14430) pompt soms wel en soms niet. In december 2019 de pomp vervangen, daarna heeft de wasmachine het een tijdje goed gedaan en toen begon de ellende weer.

De was is zeiknat als ik de machine open doe. Kies ik voor de keuze 'pompen' dan gaat de pomp soms wel en soms niet aan. Als deze niet aangaat, hoor je een geluid alsof de wasmachine de pomp wel wil aandoen, maar dat het niet lukt. Ik schakel de wasmachine dan helemaal uit en blijf pompen proberen. Vaak na 2 of 3 keer slaat de pomp wel aan.

Het maakt niet echt uit welk wasprogramma ik kies, het wel of niet pompen gebeurt willekeurig.

De wasmachine komt uit 2006 en heeft het dus dusver altijd goed gedaan (gezin met 2 kinderen).

Groetjes,
jw50
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien jouw beschrijving van het probleem neig ik naar een defecte startrelais van de pomp. Waardoor die niet meer goed aanslaat. Maar voordat je overgaat op reparatie of vervangen van onderdelen kun je zelf nog even de pompfilter schoonmaken. Als deze verstopt is kan dit ook problemen geven met afpompen.

Meestal vind je deze onderaan de wasmachine achter een klepje. Laat eerst het water eruit lopen via het slangetje (in een bak). Draai vervolgens het filter los en maak deze goed schoon. Controleer ook de schoep van de afvoerpomp, deze zit achter het filter. Door stof, haren of andere voorwerpen kan deze wellicht niet meer goed bewegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Toevoeging:

Nu een 40 graden fijnwas aan het draaien en ook hier begint de pompfunctie in het programma te haperen. Je hoort dat de pomp wel wil, maar lukt niet.

Als ik later handmatig de pompfunctie selecteer, doet 'ie vaak niks. Moet ik de stroom eraf halen, erop zetten en dan 9 van de 10x doet de pompfunctie het wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...