Beerens Conny Geplaatst: 1 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2018 Ik werk met vaatwastabletten in mijn ATAG-machine. Nadat het programma gedaan is, gaat het wasmiddelbakje automatisch open en dient de tablet opgelost te zijn, maar sinds kort is de vaatwastablet niet opgelost, waardoor er dikwijls nog resten daarvan op de vaat te zien zijn. Heel vervelend. Programma's met hogere temperaturen en langere programma's geprobeerd. Zelfde probleem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 Er zijn verschillende mogelijke oorzaken die dit kunnen veroorzaken. Meestal wordt het veroorzaakt door een (deels) verstopte sproeiarm. Zo wordt het water minder krachtig gesproeid, waardoor het tabletje niet helemaal oplost. Een goede reinigingsbeurt van de vaatwasser kan dit verhelpen. Dus even de gehele machine schoonmaken, de sproeiarmen uiteraard niet vergeten en de filters + leidingen checken. Daarna een programma op de heetste temperatuur (zonder vaat) laten draaien met soda of vaatwasser-reiniger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beerens Conny Geplaatst: 3 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2018 Dag Marvin, Dit heb ik allemaal al geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde: tablet lost niet op. Heb ook al andere tabletten gekocht, zelfde probleem... Machine is pas 2 jaar oud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 3 september 2018 Delen Geplaatst: 3 september 2018 Dan is het wellicht een probleem met het automatisch openen van het bakje, tijdens het programma zelf. Het kan zijn dat het klepje geblokkeerd wordt wanneer de deur dicht zit. Door bijvoorbeeld de bovenste korf, als deze niet helemaal recht meer hangt of iets teveel naar beneden wordt gedrukt. Mocht dit niet het geval zijn raad ik je toch even aan om contact op te nemen met de winkel waar je de vaatwasser hebt gekocht of met ATAG zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beerens Conny Geplaatst: 19 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2018 Hallo, Ik wou even laten weten dat ik het probleem gevonden heb! Aan de bovenste korf van de vaatwasser hing er een "geur-apparaatje". Dit was opgeschoven naar het midden van de korf waardoor het deurtje van de tablet niet open kon tijdens het wassen. Apparaatje eraf gehaald en probleem opgelost! Ik ben blij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 19 september 2018 Delen Geplaatst: 19 september 2018 Ah fijn dat het probleem is opgelost. Dat is inderdaad wel iets waar je snel overheen kijkt en waar je dus niet van verwacht dat dit de oorzaak is. Bedankt voor je terugkoppeling! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.