Ga naar inhoud

vaatwastablet lost niet op


Beerens Conny

Aanbevolen berichten

Ik werk met vaatwastabletten in mijn ATAG-machine.
Nadat het programma gedaan is, gaat het wasmiddelbakje automatisch open en dient de tablet opgelost te zijn, maar sinds kort is de vaatwastablet niet opgelost, waardoor er dikwijls nog resten daarvan op de vaat te zien zijn. Heel vervelend. Programma's met hogere temperaturen en langere programma's geprobeerd. Zelfde probleem...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken die dit kunnen veroorzaken. Meestal wordt het veroorzaakt door een (deels) verstopte sproeiarm. Zo wordt het water minder krachtig gesproeid, waardoor het tabletje niet helemaal oplost. Een goede reinigingsbeurt van de vaatwasser kan dit verhelpen. Dus even de gehele machine schoonmaken, de sproeiarmen uiteraard niet vergeten en de filters + leidingen checken. Daarna een programma op de heetste temperatuur (zonder vaat) laten draaien met soda of vaatwasser-reiniger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het wellicht een probleem met het automatisch openen van het bakje, tijdens het programma zelf. Het kan zijn dat het klepje geblokkeerd wordt wanneer de deur dicht zit. Door bijvoorbeeld de bovenste korf, als deze niet helemaal recht meer hangt of iets teveel naar beneden wordt gedrukt.

Mocht dit niet het geval zijn raad ik je toch even aan om contact op te nemen met de winkel waar je de vaatwasser hebt gekocht of met ATAG zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...