Ga naar inhoud

Wasmachine maakt herrie tijdens spoelen


Yoko

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Al een tijd vertoond onze wasmachine met regelmaat keuren.
Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Machine: F14A8TDA1
Het probleem: tijdens de eerste wasfase begint de machine veel geluid te maken. Het is een constante 'ratel'. Dit doet die enkel bij het draaien en ik denk aanvoeren van water naar de trommel. Het geluid komt volgens mij bij het pompfilter vandaan. Deze is echter leeg en schoon. In de 2e wasfase is het geluid weg (ook bij toevoeren van water). We hebben het probleem eerder gehad, toen heb ik het opgelost door stof uit de 'spuitmond..' te halen. Deze is nu schoon en werkt goed.
(Het probleem lijkt ook niet elke wasbeurt op te treden maar wel erg vaak.)

Wat zou ik het beste nog kunnen proberen(voordat ik monteur moet laten komen of een nieuwe zoeken)?

Alvast dank voor alle tips
Yoko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er specifieke programma's of temperaturen waarbij de wasmachine dit geluid maakt? Of is het compleet willekeurig?

Aangezien je het pompfilter al schoon hebt gemaakt, dan kan ik op dit moment alleen aanraden om de hele machine even een reinigingsbeurt te geven. Dus ook de wasmachine een heet programma laten draaien, met een scheutje azijn of soda, om de machine door te spoelen. Uiteraard zonder wasgoed erin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...