Ga naar inhoud

AEG Deur spingt steeds open


Ruben Geradts

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben hier een volledig geintegreerde vaatwasser AEG F66709VIOP. Mijn dochter is erover heen gestruikeld toen die open stond. Het frontpaneel kwam toen los te zitten. Nu heb ik het frontpaneel eraf gehaald en nu gaat die niet meer dicht. Als je de deur dicht duwt schiet die gelijk weer open. (het front is er nog vanaf).

Wat kan er gebeurt zijn en hoe zou ik het op kunnen lossen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melvin, dank voor reactie en meedenken. Met frontpaneel bedoel ik het paneel van alle andere keukenkastjes, dit hoort dus in principe niet bij de vaatwasser, maar wel bij de vaatwasser ik onze keuken.

Als ik de vaatwasser nu dicht doe, sluit die wel. Haal ik mijn handen van de deur dan schiet die er weer uit. Jij geeft aan:
1) kijk of sluiting goed werkt. Hoe zie ik dat?
2) schroef paneel er weer op, dan kan de deur mogelijk wel dicht blijven zitten. Is dat logisch? Kan het front dat effect hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ik las even verkeerd. Ik dacht dat het om het frontpaneel van de vaatwasser zelf ging.

Wat betreft het sluitingsmechanisme; als het goed zit deze bovenin de binnenkant van de vaatwasser (dus als je de deur open hebt staan zou er aan de bovenzijde van de opening een sluiting moeten zitten waar de deur normaal gesproken in vast kan klikken). Waarschijnlijk is het haakje in de deur, welke in het oogje van de machine klikt, iets verbogen of naar binnen gedrukt.

Valt de deur gelijk naar beneden als je hem los laat bovenin? Dan kan het ook te maken hebben met een spanveer (in het scharnierende deel van de deur). Deze kan los geschoten of gebroken zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Malvin,

Dank wederom voor meedenken!

Eerst je tweede vraag. De deur valt niet naar beneden als ik hem dicht druk, in het slot wat net zo voelt en klingt als normaal. Als ik hem loslaat, schiet die gelijk uit het slot. De deur blijft gewoon bijna helemaal verticaal staan.

Je beschrijving van slot klopt. Hoe kan ik zien of lipje is verbogen? Of meer naar achter zit?

Groet,
Ruben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan kunnen we in ieder geval een kapotte spanveer uitsluiten. Dan neig ik toch naar het sluitinkje. Lastig om te zien of hij verbogen is of niet, maar je zou met een tang of schroevendraaier kunnen proberen hem iets te verbuigen. Een beetje op gevoel en paar keer proberen totdat hij weer vastklikt in het slot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marvin,

ik heb de front van de afwasmachine losgehaald en vervolgens het witte kunststof slot aan de binnenkant. Als ik dit losse onderdeel op het pennetje van de machine druk, klikt die vast en zit die ook stevig vast.

Als ik vervolgens alles weer in elkaar zet, hem dicht druk, schiet die gelijk weer open. Het lijkt wel of er egens anders tegendruk is. Maar de deur ziet er helemaal recht uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...