Ga naar inhoud

Trommel draait niet (verwarmingselement)


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over mijn condensdroger Siemens WT46G490NL/04

Mijn droger gaf elke keer de melding condenswaterreservoir legen.
Nadat ik de droger grondig schoon heb gemaakt kwam ik erachter dat er een bak onder de warmtewisselaar helemaal vol met stof en water zat.
Nadat ik de zijkanten heb verwijderd heb ik de afvoerpomp inclusief vlotterschakelaar verwijderd en deze schoon/droog gemaakt en hetzelfde heb ik met de bak onder de warmtewisselaar gedaan.
Toen ik ging testen of de melding weg was draaide de trommel niet en kwam er een verbande geur van het verwarmingselement.
Ook kwam er een beetje rook vanaf en werd deze roodgloeiend en heet.
Als ik een programma starten hoorde ik ook elke keer een tikkend geluid alsof er iets niet goed doorschakelde.
Zou het verwarmingselement kapot zijn en zou het helpen om deze te vervangen of zou het probleem dieper liggen?
Ik hoor het graag als iemand het weet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de trommel niet draait heb je ook geen warmteafvoer van het element, omdat de ventilator niet draait. Als je wel een relais hoort tikken dan zou ik het echt in de aandrijfmotor en zijn sturing zoeken en niet in het verwarmingselement.
Zit de stekker van de aandrijfmotor wel op de juiste plaats?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nooit foto's voorbij zien komen. Ik weet niet of dat hier kan. Je kunt je vraag ook stellen op diy reparatie forum.

Maar zou je de aansluiting van de printkaart achterzijde willen fotograferen en die daar plaatsen, vaak zit daar een aansluiting die niet gebruikt wordt en waar de stekker wel in past
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...