Ga naar inhoud

Donkere was onder stof/pluis na wassen


Esther

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,
Ik heb al een jaar of 2 een probleem. Namelijk dat de donkere was onder stof/pluisjes uit de was komt. Ik dacht eerst dat het aan de wasmachine lag (dit was een oud apparaat), dus een nieuwe aangeschaft: een bosch WAN28275NL. Maar het probleem blijft zich voortdoen. Zelfs mijn gekleurde was komt er heel stoffig uit (als ik het uitsla komt er veel stof vrij). Zelfs nieuwe babykleertjes? ik haal het stof er nu af dmv een pluizenroller maar dit is eigenlijk gekkenwerk. Heeft iemand een idee? Ik draai de wasmachine regelmatig een keer op 90 graden met azijn. Ik ben radeloos? ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Kun je de trommel en het manchet (deurrubber) van de wasmachine eens controleren. Als daar een scherp randje zit kan wasgoed beschadigd raken tijdens een wasprogramma. De pluisjes die dan in de trommel achterblijven kunnen tijdens een volgend wasprogramma op de kleding gaan zitten.

Het kan ook zijn dat handdoeken oud / beschadigd zijn. Zo komen er, elke keer dat de handdoeken gewassen worden, pluizen in de trommel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Hier precies hetzelfde probleem. Ook ik ben inmiddels van wasmachine gewijzigd en heb hetzelfde. Over alle kleding zit een waasje van pluisjes. Wij reinigen de machine regelmatig, draaien af en toe een kookwas en voegen azijn toe. Ook haal ik na elke was de pluisjes eraf maar dat is idd gekkenwerk. Ik was de handdoeken ed ook apart, dus dat kan het ook niet zijn. Wie heeft Dé tip???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je dit probleem ook hebt!
Hier ook nog steeds geen oplossing helaas. Er is een monteur van Bosch langs geweest en de machine is verder in orde. Volgens hem moeten de pluizen van iets externs komen, dus van andere kleding dat beschadigd is of van goedkope kleding dat snel slijt. Ik heb inmiddels nieuwe handdoeken gekocht om te kijken of het daar aan ligt, maar dat is het ook niet. Ik doe donkere kleding nu vaak in de droger, dan gaan de pluisjes eraf.
Het blijft een raadsel waar dit vandaan komt.. ik hoop ook nog steeds op de gouden tip!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 5 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
Ik zit met hetzelfde probleem. Vandaar dat ik hier terecht kom.
Zelf vraag ik me af of het aan het wasmiddel kan liggen. Ik gebruik al jaren ariel poeder voor 60 graden was. Die is veranderd. Vetter en plakkeriger. Zou dat een negatief effect op de was kunnen hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ook ik heb een Bosch wasmachine, nu ongeveer 2 jaar en niks anders dan pluisjes op kleding en bolletjes op bepaalde truien en t-shirts. Vanaf het begin heb ik het probleem en de winkel reageerde op mijn mail met een telefoontje. Wat zij aangaven was dat ze de fabriek hadden gebeld. Die zeggen dat als er pluisjes op kleding komt heb je ze er zelf ingestopt. Tja ze komen niet aanwaaien is mijn idee. Was kan pluizen. Handdoeken heb ik nieuw gekocht, hielp niet, die was ik nu vooral apart. Maar het probleem blijft. Wat mij wel opviel tijdens het schoonmaken van het filter was de soort plastic. Dat lijkt op het statische plastic wat ook bij glijbaantjes voor in de tuin werd gebruikt en waar kinderen een schok van kregen. Ik blijf er daarom bij dat tijdens centrifugeren dat plastic statisch wordt en pluisjes daardoor blijven kleven en bij een volgende wasbeurt weer meegaan in het water. Sommige stoffen zijn gevoelig voor het aantrekken van pluis en daar blijft het op plakken. Je gaat niet na elke wasbeurt een lege wasmachine draaien om pluis kwijt te raken. Maar een eco wasmachine waarbij je extra vaak moet wassen en veel dingen apart wassen om pluis te voorkomen is niet meer eco/zuinig. Miskoop, dat is een feit, maar helaas.... Hierna niet nog zo'n machine dan bekijk ik in de winkel het pluizenfilter en beoordeel de kwaliteit van het plastic. Dit is mijn 5e wasmachine of 6e en dit is de eerste keer dat ik dit heb. Ik kon in de vorige goedkopere machines alles tegelijk wassen zonder pluis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...