Ga naar inhoud

compressor loopt continu


Fred van Klaveren

Aanbevolen berichten

mijn Siemens KA62DP91 side-by-side is nu precies 2 jaar oud.
vanaf het begin is dit geen stille koelkast.
tegenwoordig draait de motor (waarschijnlijk de compressor) vrijwel continu.
omdat ik het vermoeden had, dat dit met de ijs- en koudwater dispenser te maken zou kunnen hebben, heb ik de bak met ijsblokjes leeggemaakt en dit verder uitgeschakeld.
maar de koelkast blijft maar door gaan.

is er iets wat ik zelf nog kan controleren, alvorens Siemens er bij te halen ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Fred,

Wat is de temperatuur in de koelkast? Het kan zijn dat de thermostaat defect is, waardoor de compressor continu een signaal krijgt om te koelen (en dus continu blijft draaien). Dit zou dan wel als gevolg hebben dat het veel kouder wordt dan je als temperatuur hebt ingesteld.

Je kunt ook de deurrubbers controleren door een zaklamp in de koelkast te leggen en de ruimte te verduisteren. Als er licht door de rubbers naar buiten komt is dit een teken dat de deurrubbers vervangen moeten worden. Zo komt er namelijk warme lucht van buiten in de koelkast, waardoor de motor blijft koelen om een goede temperatuur te behouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...